Succémoderatorerna kommer tillbaka till Nordens Davos 29-31 mars!

Succémoderatorerna kommer tillbaka till Nordens Davos 29-31 mars!

Sedan starten av Åre Business Forum för åtta år sedan, har Günther Mårder, då vd Aktiespararna och numera vd Företagarna, varit evenemangets moderator. För tre år sedan anslöt Anna Ekelund, nyhetschef Dagens industri och tillsammans modererar de över 30 programpunkter på stora scenen under dagarna i Åre. Evenemangets egna webb-tv sändningar leds av Jens B Nordström, ekonomijournalist Tv4.

Årets upplaga av Nordens Davos präglas av många spännande möten, inspirerande föredrag/paneldiskussioner, affärer och investeringar kombinerat med vintersport i världsklass. Den 29-31 mars arrangeras evenemanget för åttonde året i rad och vi hälsar våra eminenta moderatorer varmt välkomna tillbaka till Åre.

Günther Mårder är sedan 2015 Vd för Företagarna och han har dessförinnan verkat i över 15 år inom den finansiella världen bl.a. som vd för Aktiespararna. Genom åren har han fått mängder av utmärkelser, däribland Årets Bankprofil, Årets Moderator och Supertalang.

Anna Ekelund har arbetat på Dagens industri sedan sex år tillbaka dit hon handplockades från Affärsvärlden där hon var börsredaktör och redaktionschef. Anna är en välrenommerad journalist som bl.a. har utsetts till en av de tio bästa ekonomijournalisterna i Sverige.

Jens B Nordström är ekonomijournalist på Tv4 och är bl.a. författaren bakom de hyllade böckerna om Saab-affären, varav den sista han vann en Guldspade för. Han är nu aktuell med den kritikerrosade boken Tronstriden som handlar om SCA-härvan.

Klicka här för att komma direkt till anmälan för årets upplaga av Åre Business Forum

Program och senaste uppdateringar inför evenemanget hittar ni på vår hemsida arebusinessforum.se