SVCA och Connect kommer till Åre kapitalmarknadsdagar

Svenska Riskkapitalföreningen och Connect kommer under Åre Kapitalmarknadsdagar den 27 mars att arrangera en paneldebatt om "Ekosystemet och kapitalet som bygger Sverige". I panelen deltar bl.a. Roger Johanson, chef för tillväxtkapital- och infrastrukturinvesteringar Skandia, Eva Lindström, statssekreterare Näringsdepartementet, Eva Nordlander, VD Saminvest och Thomas Larsson, VD Box Destilleri.

Svenska Riskkapitalföreningen (SVCA) och flera av SVCA:s medlemmar deltar på Åre Kapitalmarknadsdagar 26-27 mars: Almi Invest, Connect, Ratos, Saminvest och Skandia.

SVCA är i år representerade av Roger Johanson, chef för tillväxtkapital- och infrastrukturinvesteringar Skandia & styrelseledamot SVCA och Isabella de Feudis VD för SVCA. Föreningen kommer i samarbete med Connect arrangera en paneldebatt på fredag 27 mars kl: 10:45 om ekosystemet och kapitalet som bygger Sverige.

Isabella de Feudis VD SVCA & Anders Gothefors VD Connect Norr och ansvarig Connect i Sverige inleder. Deltagare i panelen: Roger Johanson, chef för tillväxtkapital- och infrastrukturinvesteringar Skandia, Eva Lindström, statssekreterare Näringsdepartementet, Eva Nordlander, VD Saminvest och Thomas Larsson, VD Box Destilleri.

SVCA är en är intresseorganisation för aktörer inom private equity försäkringsbolag och pensionsfonder om investerar via private equity, venture capital & buyout samt affärsängelnätverk mfl. SVCA verkar för en väl fungerande kapitalförsörjning i Sverige. Private equity-sektorn har sammantaget ca 800 portföljbolag i Sverige och ca 200 000 anställda i olika branscher över hela landet vilket motsvarar 4 % av de anställda i Sverige. Omsättningen från portföljbolagen motsvarar ungefär 9 % av svensk BNP och utgör en viktig del av svensk ekonomi.