Bistånds- och utrikeshandelsminister Johan Forssell kommer till Åre Business Forum 21 april

Sveriges bistånds- och utrikeshandelsminister Johan Forssell kommer till Åre Business Forum

Med en eskalerande inflation, en internationell elmarknad och ökande drivmedelspriser som starkt påverkas av den geopolitiska situationen arbetar vår nye bistånds- och utrikeshandelsminister Johan Forssell (M) med att öka tillväxt, handeln mellan länder, samt skapa bättre förutsättningar för investeringar och marknadsekonomi världen över.

Forsell har tidigare varit stabschef för statsrådsberedningen, planeringschef samt riksdagsledamot för Moderaterna, och tillträde i samband med valet i höstas som Sveriges bistånds- och utrikeshandelsminister.

“Bistånd lindrar fattigdom. Handel bygger välstånd.”

Och med det utgångsläget kommer Johan Forssell att tala på scenen samt delta i rundabordssamtal där fokus kommer att ligga på hur regeringen arbetar för att öka tillväxten i Sverige.

Johan Forssell kommer att delta under Åre Business Forum idag fredag den 21 april.

Här kan du läsa mer om årets evenemang.

Åre Business Forum är arenan med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till Davos med fokus på hållbara affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns entreprenörer, ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, några av de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra mest aktuella politiker.