Åre Business Forum 10-12 April 2024

Välkommen till Nordens motsvarighet till Davos - framtidens mötesplats för hållbar tillväxt!

Välkommen till Åre Business Forum 10-12 april 2024 som bjuder på en unik kombination av fjällupplevelser i världsklass med nätverkande och inspiration. Med en namnstark talarlista sätter vi strålkastarljuset på goda exempel för hållbar tillväxt samt diskuterar några av de mest aktuella och utmanande frågorna för näringslivet just nu.

Ni kommer få möta framstående entreprenörer som gått mot strömmen, lyssna till intressanta intervjuer med några av landets främsta företagsledare samt ta del av diskussioner om hur vi skapar förutsättningar för ett konkurrenskraftigt Sverige och bygger broar för nya ekosystem.

Några av de ämnen som kommer vara en del av programmet är omvärld, entreprenörskap, den gröna omställningen, energiförsörjning, infrastrukturfrågor, förändringsledarskap, humankapital, Ai och teknikutveckling. I en händelserik och svårbedömd tid har vi dessutom förmånen att få ta del av makroekonomiska perspektiv från några av landets och Europas mest framstående profiler på området.

I programmet deltar högaktuella personer som:

Anders Borg, Tidigare finansminister, idag bla senior rådgivare på Amundi
Annika Winsth, Chefekonom Nordea
Konrad Bergström, Serieentreprenör
Anna Wallenberg, Vd Reitan
Stefan Sjöstrand
, Vd SkiStar
Liv Sandberg, Head of Global Business Solutions Central Europe & Nordics på TikTok
Fredrik Hjelm,
Vd Voi Technology
Hélène Barnekow, Partner Ascension
Alexis Kopylov,
Vd och grundare DBT Capital
Shoka Åhrman, Sparekonom & Strateg, SPP & Storebrand
Knut Rost, Vd Diös
Johanna Norberg, Vd Danske Bank

Programmet på stora scenen modereras av Ida Hansson Brusewitz, nyhetschef Di Digital och Günther Mårder, styrelseproffs och investerare.

Läs mer om program och talare på vår hemsida.
Klicka här för att komma direkt till anmälan.

Åre Business Forum är arenan med många spännande möten i en fantastisk miljö på Copperhill Mountain Lodge i Åre. Det är Nordens motsvarighet till Davos med fokus på hållbara affärer, investeringar och nya kontakter. På plats finns entreprenörer, ägare, koncernledningar, viktiga nationella aktörer, några av de bästa tillväxtbolagen i Norden samt några av våra mest aktuella politiker.