Areco Pentur Plåtfärger – För hela Stockholms Plåttak

Areco Pentur Plåtfärger – För hela Stockholms Plåttak

Maximera livslängden på ditt plåttak – Vi har plåtfärger för dig!

Är du en fastighetsägare eller representerar en bostadsrättsförening i Stockholm? Vi har det perfekta erbjudandet för dig när det gäller underhåll och målning av plåttak, plåtfasader och övriga plåtdetaljer på ditt hus!

Vi förstår den unika utmaningen med att bibehålla takens skick i Stockholm, där väderförhållanden och miljökrav spelar en avgörande roll. Vår expertis ligger i att tillhandahålla endast de bästa plåtfärgerna som uppfyller dagens höga miljökrav och hållbarhetsstandarder.

Vår serie Pentur erbjuder ett brett utbud av färger speciellt utvecklade för plåttaksmålning. Dessa produkter har genomgått omfattande labbtester och praktisk användning för att säkerställa deras kvalitet och prestanda.

Målning av plåttak på plats kräver expertis och noggrann planering med hänsyn till tidigare målningar, väderförhållanden, miljöregler och konstruktionens komplexitet. Vi förmedlar inte själva målningsarbetet, men vi kan koppla samman dig med kompetenta entreprenörer som är experter på att utföra plåtmålning på ett professionellt sätt.

Visste du om att:

• Fågelträck, nedfall från träd, pollen, sol, regn, kemiska utsläpp och klorider kan alla bidra till att plåttakens målning försämras över tid.
• Många fastighetsägare bara utför en ytlig kontroll på avstånd när de inspekterar sina tak, vilket kan leda till att skador inte upptäcks i tid.
• Regelbundet underhåll och noggranna kontroller kan minimera risken för kostsamma skador och onödiga ommålningar av plåttak.
• Vid målning av plåttak rekommenderas att undvika användning av miljöskadliga kemikalier för att ta bort befintlig färg. Det räcker med högtryckstvätt följt av målning.
• Områden nära kusten är särskilt utsatta för korrosion på grund av salt från havet, vilket kan orsaka skador på plåttak.

Vår Pentur takplåtfärg är godkänd hos Byggvarubedömningen, vilket innebär att den har granskats och bedömts utifrån strikta kriterier för kemiskt innehåll, livscykel och hållbara leveranskedjor. Med våra produkter kan du känna dig trygg med att du bidrar till att skapa en mer hållbar framtid för dina fastigheter.

Kontakta oss idag för att ta reda på mer om våra plåtfärger och hur vi kan hjälpa dig att skydda och försköna dina fastigheter i Stockholm på ett miljövänligt och hållbart sätt!

Stallarholmsvägen 31, 124 59 Bandhagen
Tel: 08-39 01 15 | Kontakt via webb