Areco söker sommarvikarie till ekonomiavdelningen

Areco söker sommarvikarie till ekonomiavdelningen

Till ekonomiavdelningen i den svenska Areco-koncernen söker vi en sommarvikarie som ska vara en resurs för hela avdelningen i perioden från mitten av juni - augusti 2021.

Arbetsuppgifterna består bl a i att:

• hantera leverantörsfakturor (skanning, registrering och distribution)
  • hantera kundinbetalningar
  • mailhantering och korrespondens
  • registervård i Pyramid
  • Ad hoc analyser inför systemuppgradering
  • övrigt förekommande arbetsuppgifter inom administrationen
  • arkivering m m

Men även mer kvalificerat arbete med kontoavstämningar, årsbokslutsdokumentation m m kan bli aktuellt.

Vi tror att du som söker har en pågående utbildning inom ekonomiprogrammet på högskolan eller motsvarande. Du har intresse för att lära dig det praktiska arbetet på en ekonomiavdelning och/eller har tidigare erfarenhet inom delar av arbetsinnehållet.

Vi ser gärna att du kan arbeta under 8–9 veckors tid i den angivna perioden. Urval bland sökande sker löpande.

Vi sitter i trevliga lokaler i utkanten av Malmö, Vinkelgatan 13.

Välkommen med din ansökan till eva.kempe@areco.se, telefon 073 620 27 70.

Kort om Areco
Areco är en svensk privatägd koncern som bildades 1944 och är indelat i fem affärsområden Areco Metals, Areco Profiles, Areco Direct, Areco Contractor och Areco Properties. Vi erbjuder skräddarsydda helhetslösningar genom att utnyttja synergin som uppstår mellan våra affärsområden. Med ett komplett utbud av varor och tjänster vill vi vara kundernas självklara partner, hela vägen från rivning till färdiga stålbyggnader. Läs mer på www.areco.se