Platschef till Areco Direct i Trelleborg

Platschef till Areco Direct i Trelleborg

Areco Direct säljer byggplåtsprodukter, handelsstål, armering, ventilation och tätskikt genom 14 anläggningar i Södra och Mellersta Sverige. Verksamheten är en återförsäljardivision och ingår i Areco koncernen, ett svenskt familjeägt bolag som grundades 1944. Areco Direct avser att öppna 1-3 nya filialer per år för att bli rikstäckande inom 5 år och nu planerar vi att öppna en anläggning i Trelleborg under 2023.

Areco Direct planerar att etablera en verksamhet i Trelleborg och söker nu Platschef till filialen som kommer att öppna under 2023.

Platschef Areco Direct Trelleborg
Du driver och utvecklar anläggningen efter fastställd affärsplan och har ett eget resultat ansvar. För att lyckas i befattningen behöver du ha en stark entreprenörsanda samtidigt som du är van vid inköp och försäljning. Du har bred kunskap inom armering och handelsstål, är initiativrik och har stor social kompetens. Du blir också ansvarig för att personalen alltid finns på plats och att hela anläggningen fungerar effektivt. Du rapporterar direkt till VD. Tjänsten utgår från Malmö.

Din personlighet och vilja att öka våra marknadsandelar i den här branschen har stor betydelse, vi ser det dock som en fördel om du passar in på följande profil.

Profil/Krav

• Serviceinriktad med med god analytisk förmåga.
  • Arbetslivserfarenhet inom segmentet handelsstål och armering.
  • Du har ett driv/hunger på att ständigt göra nya affärer.
  • Du har ett långsiktigt engagemang.
  • Du gillar högt tempo med korta beslutsvägar.
  • Du är resultatorienterad, affärsmässig och har stora förhandlingsvana.
  • Du gillar utmaningar och har ser möjligheter istället för problem.

• Svenska och Engelska i tal och skrift

Vi medarbetare på Areco håller ett högt tempo ofta med många bollar i luften samtidigt. För oss är det viktigt att alltid sätta kunden i fokus. Vi är ett team som vill framåt och ser nya utmaningar och förändring som något positivt. Vår målsättning är att ständigt förnya, förbättra, utveckla oss själva och företaget. Eftersom vi jobbar nära marknaden och kunden är det viktigt för oss att vara utåtriktade och positiva. Vi är inne i en expansiv fas vilket ställer krav på vår flexibilitet och förmåga att jobba självständigt, samtidigt som vi respekterar och hjälper varandra.

Om du vill vara med på tåget och ser en utmaning i att forma och leda ett starkt team för att stärka Arecos position i norden vill vi att du söker dig till oss.

Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka ditt CV och ett personligt brev via formuläret på denna sida. Vid frågor om tjänsten kontakta Ingvar Delén via email på ingvar.delen@areco.se