Produktionscontroller på Areco Steel AB

Produktionscontroller på Areco Steel AB

Areco är en svensk privatägd koncern som bildades 1944 och är idag en av de ledande aktörerna inom tillverkning av byggplåt. Kärnverksamheten riktar sig mot byggindustrin med ett omfattande utbud av byggkomponenter i tunnplåt för bostäder och kommersiella fastigheter. Areco Steel är moderbolaget för koncernen som består av fyra divisioner; Areco Metals, Areco Profiles, Areco Direct och Areco Properties. Koncernen har ca 300 anställda i Sverige, Norge, Polen, Finland och Danmark och omsätter ca 3 miljarder kr. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Tjänstebeskrivning
Med en nyckelposition kommer du hjälpa till och stötta våra affärsområden. Ett arbete som innebär direkt anslutning till produktionen med fokusområde i Sverige men i förlängningen kan innebära stöttning på våra produktionsanläggningar utomlands.

Några av dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Sammanställning och uppföljning av produktionsnyckeltal
  • Jobba med produktkalkyler och aktivt arbeta med förbättringar
  • Budgetarbete och resultatuppföljning
  • Delaktig vid investeringsbehov
  • Ansvarig för upprättande av nyckeltal i Power BI
  • Delaktig vid lageravstämning i samband med månadsbokslut
  • Utveckla och driva projekt för förbättringar i frågor som gäller produktion och lager
  • Sitta med i resultatgenomgångar

Kvalifikationer

• Civilekonom eller motsvarande utbildning
  • Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Arbetat med att bygga i Power BI eller likande system är meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Officepaketet speciellt Excel

Du som söker
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi ser gärna att du är en drivande person som tar dig an uppsatta mål och utmaningar med entusiasm. Du tar initiativ och arbetar självständigt med att utveckla hjälpmedel för att fatta rätt beslut. För att lyckas i rollen behöver du vara lösningsorienterad och ha en vilja att utveckla verksamhetens behov.

• Proaktiv, drivande, självständig och ansvarstagande
  • Strukturerad
  • God kommunikation och förmåga att omvandla finansiell information till slutsatser och råd
  • Viljan att utvecklas inom koncernen
  • Hög analytisk förmåga och en god balans mellan fokus på detaljer och helhet
  • Prestigelös, uthållig och med god förmåga att lyssna, samarbeta, skapa förtroende och arbeta verksamhetsnära

Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka din CV och ett personligt brev via våra karriärsidor till Alexander Persson. Vid frågor ring Alexander Persson på 0736-18 01 90.