Säljare till Areco Direct i Göteborg

Säljare till Areco Direct i Göteborg

Areco Direct är grossistverksamhet inom Areco-koncernen med tretton butiker i södra och mellersta Sverige. Vi lagerhåller de egentillverkade produkterna ur Areco Profiles byggplåtssortiment, men säljer även kompletterande produkter från andra producenter och även produkter inom tätskikt, handelsstål, armering och ventilation.

Utbudet av produkter anpassas för att ständigt följa kundernas efterfrågan. Verksamheten riktar sig till plåtslagerier, hallbyggare, takläggare, ventilationsfirmor. Inom Areco tror vi att våra bästa tillgångar som föder framgångar är våra anställdas talanger. Företaget befinner sig i en expansiv och spännande fas med ständig målsättning att hela tiden förnya, förbättra och utveckla sig själv med kunden i fokus.

Areco Direct behöver nu förstärka Göteborgsavdelningen och söker Säljare till filialen inför 2022.

Tjänsten
Tjänsten innebär att du tillsammans med vår nuvarande personal ansvarar för att sköta om befintliga kunder inom dessa segment samt utveckla nya kunder/kanaler. På filialen finns funktionerna för att dina kunders behov av lagerhållning, service mm ska vara väl tillgodosedda.

Lämplig bakgrund

• Daglig kundmottagning
  • Tidigare yrkeserfarenhet inom eller mot dessa segment eller inom bygghandeln
  • Datavana
  • Förmåga att kommunicera med leverantörer och kunder
  • Förståelse för logistiska förbättringsprocesser

Du som söker
För att trivas i rollen tror vi att du är en självgående person och har en flexibel och serviceinriktad inställning. Du trivs i en föränderlig miljö då Areco är ett bolag där det ständigt händer nya spännande saker vilket även är en av utvecklingsmöjligheterna för rollen. Du arbetar noggrant, strukturerat och effektivt med en hög arbetsmoral.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka ditt CV och ett personligt brev via våra karriärsidor till ingvar.delen@areco.se, eller via formuläret på denna sida. Vid frågor om tjänsten kontakta Ingvar Delén på telefon 0708-49 48 07.