Två Objektsäljare till Norge

Två Objektsäljare till Norge

Areco Profiles är idag en av de ledande aktörerna inom tillverkning av byggplåtsprodukter och riktar sig till byggindustrin med ett omfattande utbud av byggkomponenter i tunnplåt för bostäder och kommersiella fastigheter. Kunderna finns i 25 länder, produktionen och försäljningsställen i ett flertal europeiska länder.

I Malmö har Areco Profiles sedan 2004 en fabrik för tillverkning av tak- och väggplåt, takpannor, lättbalk och plåtslageriprodukter. I Malmö finns sedan 2012 även en fabrik för produktion av takavvattningsprodukter. Utöver detta har man även en fabrik i Danmark samt en fabrik i Finland. Inom bolaget finns en hög ingenjörskompetens. Våra tekniker i Malmö, Karlstad och Göteborg arbetar med projektering som innefattar ritningsarbete, konstruktionsberäkningar samt specifikationer åt våra kunder. Vi arbetar kontinuerligt för att vara flexibla och anpassar både organisationen samt produkterna efter våra kunders krav.

Vi söker nu två Objektsäljare till Norge, och med placering på vårt försäljningskontor i Oslo.
Som Objektsäljare hos oss kommer du att bedriva försäljning primärt mot byggindustrin i Norge. Våra kunder finns både inom industrin och inom den kommersiella sektorn i form av olika, hall- och industribyggare samt stomleverantörer mm.

Ansvarsområden
Du ansvarar självständigt över din egen kundportfölj och dina kundprojekt samt bearbetar aktivt såväl nya som befintliga kunder med fokus på att identifiera optimala lösningar efter kundernas behov.
I arbetet som säljare hos oss på Areco Profiles kommer du att dra nytta av ditt teknikintresse, förståelse och intresse för att leverera rätt lösningar. Du kommer att ha tätt samarbete med vår teknik och säljavdelning.

Lämplig bakgrund
Som har yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom bygg alternativt erfarenhet som platschef, byggledare eller ledande montör. Du har arbetslivserfarenhet från byggbranschen (byggbolag, konsultverksamhet eller egen firma).
Har du arbetat som försäljningsingenjör, projektsäljare, säljare är det meriterande. Du har god byggnadsteknisk, ritningsförståelse.

Din personlighet
För att vara framgångsrik här krävs att du, precis som vi andra, har en stark egen motor och en tydlig ambition att skapa resultat. Samtidigt är det viktigt att du har förståelse för kundkrav såsom leveranskvalitet och leveranssäkerhet. En del för att uppnå detta innebär att du jobbar tätt mot produktionen.
Du är van att öppna dörrar, är robust/uthållig och drivs av att prestera resultat genom högt tempo och sunda affärer. Du är praktisk och förtroendeingivande, strukturerad och kreativ i att finna nya affärsmöjligheter.

Då urvalsprocessen sker löpande rekommenderar vi dig att söka tjänsten snarast möjligt. Skicka din CV och ett personligt brev till maid.kulasin@areco.se eller peter.widstrom@areco.se