Carin Kindbom och Klas Friberg på Arena Göteborg

Affärsklubben Arena Göteborg bjuder under våren på två mycket aktuella huvudpersoner. Carin Kindbom, VD och koncernchef för Svenska Mässan i Göteborg, är måndag 7 april kvällens profil. Varje år kommer drygt en miljon besökare till Svenska Mässan för att delta i ett 30-tal mässor samt 100-tals små och stora konferenser och kongresser.

Göteborg får Europas största helintegrerade hotell-, mäss- och konferensanläggning när hotell Gothia Towers nu uppför sitt tredje och högsta torn och samtidigt bygger på det gamla East Tower. Det nya tornet och påbyggnaden, som i sin helhet beräknas vara klart i början av år 2015, kommer att öka antalet rum med drygt 500 till 1 200. Det kommer att göra Gothia Towers till ett av de fem största hotellen i Europa. Mässan äger och driver utöver Gothia Towers också en av Sveriges största restaurangverksamheter med bl.a. välrenommerade Heaven 23 och italienska Incontro.

Carin Kindbom tog 2010 över som vd för Svenska Mässan efter Lennart Mankert. Hon kom till Svenska Mässan närmast från en befattning som VD och koncernchef för STS Student Travel Schools, en internationell koncern verksam på över 20 marknader med huvudkontor i Göteborg. Carin, född och uppvuxen på västkusten, har gedigen erfarenhet från IT-branschen genom 10 års arbete med företagsledande uppgifter inom Hogia-gruppen.

Länspolismästare Klas Friberg följer måndag 12 maj som Arenakvällens huvudperson. Klas föreslås bli regionpolischef i väst. Han får då ansvar för polisverksamheten i nuvarande Västra Götaland och Halland.

Arena Göteborg är en medlemsklubb för göteborgare med intresse för business, kultur, media och sport. Hemvist är Guldsalens nyrenässansmiljö en trappa upp i  Profilrestaurangers unika Restaurang ETT på Avenyn 1 i centrala Göteborg. 1883 var huset ett hemligt tillhåll för gräddan i Göteborg med vänner. Här bodde och frotterade sig såväl redarbaroner som konstnärer, friherrar och andra lokala och inresta festprissar.