Arken Zoo öppnar butik i Södertälje

Arken Zoo öppnar butik i Södertälje

Arken Zoo fortsätter sin etablering och den 1 juni är det dags för Arken Zoo Södertälje att slå upp portarna. Här kan djurägare hitta allt de behöver för hundar, katter och smådjur, samt ta del av ett trim med tjänster som kloklippning, trimning och tvätt.

Arken Zoo Södertälje öppnar den 1 juni och tar då över lokalen efter DjurMagazinet på Genetaleden 7. Utrymmet kommer att byggas om för att öppna med Arken Zoos koncept, där husdjursägare kan hitta allt de behöver för hundar, katter och smådjur. Här väntar en trevlig atmosfär, service i toppklass och även ett nytt trim där kunderna kan ta del av tjänster som kloklippning, trimning och tvätt – allt enligt Arken Zoos koncept att erbjuda husdjurshubbar med allt-i-ett för ditt husdjur.

- Vi ser framemot att äntligen få en Arken Zoo-butik i Södertälje då det är en marknad som vi inte funnits på tidigare. DjurMagazinet har gjort ett fantastiskt arbete med att driva butiken och vi ämnar fortsätta leverera en högklassig butik med hög kundservice, stor kunskap och brett utbud, säger Maria Holm, Regionchef på Arken Zoo.

Den nya Arken Zoo-butiken i Södertälje är bara början på Arken Zoos starka etablering under 2023 och ses som ett fantastiskt komplement till de övriga 119 Arken Zoo-butikerna i Sverige.

Butikerna utgör en viktig del av Arken Zoos affärsmodell där kunnig butikspersonal kan ge djurägare möjlighet att på plats utforska produkter, få pålitliga expertråd och tillgång till olika typer av servicetjänster. Över 93% av all personal i Arken Zoo är djurägare och engagerade i att kunna råda till ett säkrare, roligare och enklare husdjursliv. Arken Zoo erbjuder också shopping via arkenzoo.se där kunderna både kan få leverans hem eller till närmaste butik. Genom ”Order-in-Store” så kan personalen hjälpa kunderna att få tillgång till hela sortimentet från e-handeln även i den lokala butiken.

Arken Zoo är Sveriges största kedja för allt till ditt husdjur med över 115 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 300 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.

Alingsås, Askim, Barkaby, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Burlöv, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Farsta, Finspång, Färjestaden, Gävle, Göteborg, Halmstad, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kristinehamn, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Orminge, Partille, Piteå, Sickla, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Strängnäs, Sundsvall, Södertälje, Trelleborg, Trollhättan, Tumba, Tyresö, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Vallentuna, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Värmdö, Västervik, Västerås, Växjö, Ystad, Åkersberga, Ängelholm, Örebro, Örnsköldsvik, Östersund.

Maria Holm

Area Sales Manager Region Stockholm