Arken Zoo tar över DjurMagazinet Boden

Arken Zoo tar över DjurMagazinet Boden

Arken Zoo når längre norrut än någonsin när butiken i Boden slår upp portarna den 1 november. Det här är en fortsättning på Arken Zoos starka etablering och Boden är den tredje nya butiken som öppnar under 2023. Hos Arken Zoo Boden kommer husdjursägare hitta allt de behöver för hundar, katter och smådjur, och förutom det breda sortimentet kommer kunderna även få ta del av ett trim med tjänster som kloklippning, trimning och tvätt.

Arken Zoo Boden öppnar den 1 november 2023 och tar då över lokalen efter DjurMagazinet på Hermelinsgatan 1. Butiken kommer att uppdateras med Arken Zoos koncept och ge kunderna i Boden en ny upplevelse med samma höga kvalitet på service och produkter som tidigare. Här möts entusiastiska husdjursägare dessutom av en djurälskande atmosfär, ett brett sortiment och trim med tjänster som kloklippning, trimning och tvätt.

- Det känns jätteroligt att få möjlighet att ta över DjurMagazinet i Boden och konvertera den till Arken Zoo. Vi har stora skor att kliva in i då familjen Johansson har drivit butiken i flera generationer och verkligen gjort det på ett ypperligt sätt. Boden är en marknad som vi tror på framåt och vi ser framemot att få ta hand om de lokala kunderna här och hälsa dem välkommen till Arken Zoo Klubben. Tillsammans med våra två butiker i Luleå kommer Boden-butiken ge allt för att fortsätta ge samma höga service och kunskap som Mathias, Siv och gänget alltid gjort, säger Tobias Lindqvist, Regionchef på Arken Zoo.

Även DjurMagazinets ägare Mathias Johansson ser ljust på framtiden och är nöjd med beslutet att överlåta butiken i Boden till Arken Zoo.

- Tack till alla fantastiska kunder som gjort det roligt för oss att driva butiken under alla dessa år. Nu är det dags för oss att göra annat och det känns bra att lämna över butiken till Sveriges största husdjurskedja. Vi önskar Arken Zoo lycka till i framtiden.

Arken Zoo Boden är ett fantastiskt komplement till de två butikerna i Luleå och kommer göra det ännu enklare för engagerade husdjursägare i området att hitta allt de behöver till sina fyrbenta familjemedlemmar.

Alingsås, Boden, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Farsta, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kristinehamn, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv,

Tobias Lindqvist

Area Sales Manager Region norr