​Feel Tech skyddar vovvar vid hundväder

​Feel Tech skyddar vovvar vid hundväder

Nu kommer den nya generationens regnjacka för hundar! Feel Active Kiruna regnjacka med nyheten Feel Tech™ membranet lanseras på nordiska marknaden och ger hundar ett vind- och vattentätt skydd som andas och ger total komfort vid riktigt hundväder. Framtagen i norr för nordiska väderförhållanden – och perfekt för en aktiv livsstil.

Feel Tech™ är ett nytt membranmaterial som används i Feel Active regnkläder. Det bygger på samma membranteknologi som i årtionden använts i kläder för människor – men Feel Active vill att även våra fyrbenta vänner ska vara ordentligt skyddade från regn och vind och har nu därför applicerat detta på hundkläder.

Det första Feel Tech™ membranmaterialet på nordiska marknaden används i den nya regnjackan Feel Active Kiruna som lanseras i september 2020 hos Arken Zoo. Materialkombinationen i plagget är mycket mjuk och dämpar prassel när hunden rör sig samt följer med hundens rörelser – men viktigast av allt: det är ett vind-och vattentätt material som andas. Tack vare det flexibla och mjuka materialet har jackan en utmärkt passform och ger komfort även för aktiva hundar. Krage och ryggstycke är justerbara och designen är tidlös med orangea detaljer som ger den svarta jackan ett sportigt utseende. Den nya membranteknologin gör jackan helt vind- och vattentät men samtidigt lätt och luftig – perfekt för en aktiv livsstil.

– Vi vill uppfylla den aktiva hundens behov av att kunna röra sig fritt utan att störas av väder och vind eller prasslande tyg som sitter illa mot kroppen. En annan smart – och faktiskt livsviktig – funktion är de reflexdetaljer som gör att hunden syns i mörkret. Feel Active Kiruna med nya Feel Tech™ membranet är helt enkelt framtaget för krävande väderförhållanden och vi vill erbjuda hundkläder anpassade för vardagen här uppe i Norden, säger Sarah Frelin Ekvall, marknadschef för Arken Zoo.

Feel Active Kiruna finns i storlekarna 20–70 cm och har ett rek. pris på 529–649 kronor beroende på storlek.

MER OM FEEL ACTIVE KIRUNA MED FEEL TECH™ MEMBRAN

- En struktur med två lager där det vatten- och vindtäta membranet Feel Tech™ med andningsförmåga lamineras mot yttertyget.

- Vattentäthet 10 000 mm.

- Andningsförmåga 10 000 g/m²/24 h.

- Reflexdetaljer.

- Justerbar krage och ryggstycke.

- Tejpade sömmar

- Storlek: 20–70 cm.

- Rek. pris: 529–649 kronor beroende på storlek.

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Partille, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro, Östersund.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med över 100 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 280 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.