​Gör din hund redo för hösten

​Gör din hund redo för hösten

Värmande stickade tröjor, en ordentlig vinterjacka och mjuka, mysiga bäddar är alla saker som gör det lättare att stå ut med höstrusket. Arken Zoo tagit in flera produktnyheter på hyllorna för att du och din hund ska få en så mysig höst som möjligt.

Mörker, kyla och regn är saker som hör hösten till – men om du och din hund är rätt utrustade så finns det många sätt att njuta av årstiden. För att inte frysa tycker många vovvar att det är skönt med lite kläder. En tröja från Basic är ett bra alternativ för hundar som inte är vana vid att ha på sig kläder. Det stickade materialet är smidigt och ger inte från sig prasslande ljud, som annars kan vara skrämmande. Tröjorna är värmande och täcker stora muskelgrupper utan att begränsa rörligheten. Dessutom kan de användas som ett mellanlager under en jacka eller overall för riktigt frusna hundar.

* Basic Bobble har ett 3D-mönster i form av små bollar. Finns i två färger: grön och orange. Storlekar: 25–45 cm.

* Basic Candy finns i två färger: rosa och turkos. Storlekar: 25–50 cm.

* Basic UK finns i storlekar: 25–50 cm.

* Basic Plaid finns i storlekar: 20–45 cm.

* Basic Race finns i två färger: gul och röd. Storlekar: 25–45 cm.

* Basic Mountain har två lager och mjuk fodring. Framtill finns en dragkedja. Den varma luvan skyddar hunden mot vind och kyla. Storlekar: 25–50 cm.

* Basic Dot Pompom har en varm luva som gör tröjan extra mysig, och skyddar hunden från vind och kyla. Storlekar: 20–40 cm.

Även Rukka släpper en ny hundtröja i höst. Rukka Wooly är en varm stickad hundtröja med hög krage som skyddar mot vind och kyla. Passar utmärkt att ha som ett extra värmande lager under exempelvis en regnjacka, eller att använda som den är. Tröjan är bekväm att ha på sig och begränsar inte hundens förmåga att röra sig. Med dess korta ärmar är den enkel att sätta på och ta av. Finns i storlekarna XXS-XL.

För lite tuffare väder där en tröja inte skyddar mot kyla och vind håller du din hund varm med en vinterjacka från Rukka Stormy. Jackan har fleece-fodring och halvluva samt reflexdetaljer som ger ökad synlighet och håller hunden säker under mörka promenader. Den öppna designen framtill gör jackan bekväm att ha på sig, och begränsar inte hundens förmåga att röra sig. På ryggen finns en öppning där kopplet kan fästas i selen. Jackan är lätt att knäppa på och gummibanden runt bakbenen håller den på plats även när det blåser. Finns i storlek 25–65 cm.

Det är också helt i sin ordning att hålla sig inomhus under ruskiga höstdagar och att passa på att mysa ordentligt efter en kylig promenad. Basic WellB och Basic Angular är två nya ortopediska hundbäddar med memory foam som anpassar sig efter hundens kropp. Bäddarna ger optimalt stöd åt trötta tassar. De höga kanterna har fiberfyllning, och passar extra bra till hundar som tycker om att vila på sidan. Alla kuddar och överdrag är avtagningsbara och kan tvättas i maskin. Den mysiga kudden i mitten har en extra mjuk sida. Under bäddarna finns antislip-material. Basic WellB finns i grått i storlekarna: M (63x53x20 cm) och L (86x61x23 cm) samt i beige i storlekarna: S (48x35x17 cm) och M (63x53x20 cm). Basic Angular finns i två storlekar: M (86x53x20 cm) och L (86x61x23 cm).

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med över 95 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 260 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.