Gör vovven vårfin - nyheter för härliga promenader

Gör vovven vårfin - nyheter för härliga promenader

Vår i luften och långa promenader på schemat – nu när dagarna blivit ljusare kanske det är dags att även ljusa upp din fyrbenta väns tillvaro med nya, härliga vårprodukter? Arken Zoo lanserar nu en rad nya kollektioner för att din hund ska vara rätt klädd för årstidens aktiviteter.

Spana in vårmodet till din bästa vän i form av koppel, halsband, selar, regnjackor och tröjor! Feel kommer med flera modenyheter den här våren, och först ut är Feel Active Malmö, en populär tröja nu i den nya fräscha färgen mint! Malmö är en snygg och praktisk hundtröja i sweatshirt-stil som passar perfekt för kyliga sommarkvällar eller vårdagar. Materialet är följsamt och är både lätt att ta på och tillåter hunden att röra sig fritt. Tröjan finns i storlekarna 25-50 cm och kostar från 199 kronor och uppåt.

Även regnjackan Feel Active Göteborg kommer i en ny tappning: härlig syrén! Låt din hund möta regnigare dagar med denna vattentäta regnjacka som täcker hundens kropp effektivt samtidigt som de öppna delarna framtill ger hunden full rörelsefrihet. Den är justerbar i hals- och midja, samt baktill och runt benen – allt för bästa passform. Jackan finns i storlekarna 25-65 cm med pris från 449 kronor.

På klädfronten kommer även en trendig ItsyBitsy hoodie i grått. Förutom att den är hjälper din vän att hålla värmen i väntan på sommarvärmen så passar den även bra att ha som ett mellanlager under regnjackan eller -täcket. Den kommer i storlekarna 20-35 cm och kostar från 159 kronor.

ItsyBitsy Typhoon regnhoodie kommer även den i samma storlekar och passar perfekt antingen att använda för sig själv eller att ta på över en tröja. Den är tillverkat i ett vattentätt, lätt material som passar lite mindre hundar och hjälper hunden att synas när det mörknar tack vare reflexsömmar. Regnhoodien kommer i rött med vitt mönster eller blått med vitt mönster och kostar från 189 kronor beroende på storlek.

Dessutom lanserar Arken Zoo nya tillbehör för promenaden från Basic. Basic Sweet är en ny sele i härliga pastellfärger; ljusrosa, blått, lavender och mint! Den är mjuk och stilren, perfekt för mindre hundar eller valpar. Selen är justerbar och har ett metallspänne som gör den enkel att sätta på och ta av. Matchande halsband (99:-) och koppel (129:-) finns redan i sortimentet. Selen kommer i storlekarna XXS och XS för 249 kronor.

Basic Cosy består av koppel, sele och halsband i turkos/rosa eller svart/vitt. Halsbandet finns även som ”soft”, det vill säga en modell med mjukare foder som inte skaver. Det bredare utförandet gör det även till ett mer ergonomiskt val. Kopplet kostar från 129:-, selen från 299:- det smalare halsbandet från 49:- och det bredare halsbandet från 139:-

De nya produkterna lanseras i butik under april.

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Partille, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med över 90 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 280 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.