​Nytt i butik: höstens skönaste (och finaste!) bäddar för din bästa vän

​Nytt i butik: höstens skönaste (och finaste!) bäddar för din bästa vän

Många hundar och katter kan sova lite var som helst: på golvet, ovanpå tvättkorgen, ute på gräsmattan, i sin människas knä – men vi behöver även tänka på underlaget för att deras kroppar ska må bra och så att de inte får ont. Spana in höstens nya hund- och kattbäddar för extra komfort!

Efter en heldag på dagis, efter en intensiv lekstund eller för en bekväm stund under filmkvällen så är det skönt att ha en plats att slumra sött på. Även om din vän ofta nöjer sig med mattan eller soffan så är det viktigt att den får sin egen plats där den kan känna att den inte blir störd – och som ger extra komfort.

För att optimera inomhusmyset under ruskiga höstdagar har Arken Zoo tagit in ett gäng nya bäddar i sitt sortiment.

För katten:

Från och med augusti kommer Little&Bigger Monster Mouse Cave finnas i utvalda butiker och online. Passar alla alla lekfulla katter (och hussar och mattar)! Den konformade bädden har utseendet av en grå mus med öron, ögon, nos och tänder – mysig och väldigt gullig! Monster Mouse Cave är 53 cm hög och har ett rek. pris på 199 kr.

En annan nyhet är Basic Felt basket – en enkel och stilren kattbädd i grå polyester. Bädden har ett utseende av en flätad korg och en avtagbar kudde som kan tvättas i maskin. Bädden finns i storleken 40x40x16 cm och har ett rek. pris på 249 kr.

För hunden:

En bädd som anpassar sig efter kroppen. Nu kommer äntligen Basic WellB ortopedisk hög madrass med två kuddar och memory foam som anpassar sig efter hundens kropp och ger optimalt stöd för trötta tassar. Alla kuddar och överdrag är avtagbara och kan tvättas i maskin. Denna bädd finns sedan tidigare i en variant som är 7 cm tjock, medan denna nya variant är hela 20 cm tjock. Madrassen finns i storlekarna 90x60x20 cm och 110x70x20 cm och har ett rek. pris på 699 kr respektive 799 kr.

Ortopediska bäddar är extra viktiga för hundar som är lite äldre eller har problem med lederna. Basic WellB ortopedisk bädd ”donut” innehåller även den memory foam och är väldigt mjuk och fluffig för att behålla värmen och ge komfort. Bädden finns i storlekarna 55x20 cm och 75x25 cm och har ett rek. pris på 499 kr respektive 599 kr. Finns i utvalda butiker och online från september.

I september lanseras även storfavoriten Little&Bigger Fluffy i en ny färg! För den som vill sova på fluffiga moln kommer denna bädd nu i färgen frostvitt i storlekarna 60 eller 80 cm och har ett rek. pris på 399 kr respektive 599 kr.

De nya produkterna finns i butik från och med augusti och september 2020. Sortimentet kan variera mellan butikerna samt online.

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hässleholm, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Kungälv, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Partille, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Vällingby, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro, Östersund.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med över 100 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt cirka 280 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.