Inhousegalan 2021

ÅRETS VINNARE I INHOUSETÄVLINGEN 2021

Igår kväll korades årets vinnare i 2021 års Inhousetävling vid en gala på Berns. Kry/Livi tog hem priset som årets inhousebyrå och Arkitektkopia firade 10 års jubileum som tävlingens arrangör.

”Arbetsmarknaden för kreatörer och kommunikatörer har förändrats de senare decennierna och idag återfinns en stor del av kompetensen direkt ute hos företagen. Inhousetävlingen känns mer relevant än någonsin”, säger Anette Fredriksson, Försäljnings- och marknadschef hos Arkitektkopia AB.

Inhousetävlingens vision är att lyfta fram det arbete som görs inom inhousebyråer och skapa ett forum för erfarenhetsutbyte, nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

”Till skillnad från många andra utmärkelser som handlar om årets bästa prestation, så hyllas här hela team av medarbetare som skapat någonting tillsammans”, säger Gunnar Duintjer, VD för Arkitektkopia AB.

Frågor besvaras av

Skriftligen, kontakta info@inhousetavlingen.se

Gunnar Duintjer, VD Arkitektkopia AB, mobil 0709 93 70 06

Anette Fredriksson, Försäljnings- och marknadschef Arkitektkopia AB, mobil 0709 93 70 14

Kort om Inhousetävlingen

Inhousetävlingen är en kommunikationstävling för att lyfta och hylla den bästa kommunikationen framtagen av inhousebyråer. Ambitionen med tävlingen är dels att belysa det arbete som görs inhouse på bolag runt om i landet, dels att bidra till kunskapsutbyte, samt dialog kring hur starka kreativa team skapas.

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

VINNARE I INHOUSETÄVLINGEN 2021

Bästa Kampanj

Guld SBAB

Silver Sony Music, The Walker Excavations

Brons Coop, Trött på att nollspara?

Årets inhousebyrå

Kry/Livi

Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen som vänder sig till alla företag som behöver kommunicera tydligt och snabbt. Med helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper vi våra kunder med tryckt och digital kommunikation som ska spridas eller sparas. Arkitektkopia startades 1951 och är ett av Sveriges största tryckerier, bolaget är fortfarande privatägt av samma familj som en gång startade det. Sedan starten har vi förvärvat omkring 200 bolag. Välkommen till en värld av kommunikation!