Alla första, andra- och tredjepristagare tog plats på scen för gemensam bild

ÅRETS VINNARE I INHOUSETÄVLINGEN 2023

Igår kväll korades årets åtta vinnare i 2023 års Inhousetävling under en gala på Nalen i Stockholm. Tre Creative Agency tog hem priset som Årets Inhousebyrå och Sveriges Television lyckades försvara förstaplatsen i kategorin Bästa Kampanj, med sitt tävlingsbidrag Kenny. För tolfte året har tävlingen hyllat den vassa kompetens som inhouseavdelningar och inhousebyråer besitter.

Inhousetävlingen lyfter för tolfte året fram det arbete som görs av inhouseavdelningar och inhousebyråer. Den årliga Inhousegalan, tävlingens stora final, är ett återkommande forum för nätverkande och ökad kunskap om vad som skapar framgångsrik kommunikation.

Under kvällen delades priser ut i åtta kategorier: Bästa Expo, Bästa Kampanj, Bästa Print, Bästa Digital, Bästa Inomhusreklam, Bästa Utomhusreklam, Bästa Collab och så det extra prestigefyllda priset Årets Inhousebyrå. Värdeskapande, informerande och varumärkesbyggande kommunikation dominerade bland tävlingsbidragen i årets tävling, även bland vinnarna.

"Inhousebyråers och inhouseavdelningars utvecklingskurva det senaste decenniet pekar fortsatt uppåt, vilket också syns på bidragen i varje års Inhousetävling. De tävlande i år har inte bara ägt styrkan i sina budskap, utan också konsten att ordentligt omfamna kreativiteten. Det har varit hård konkurrens bland de tävlande bidragen och ett jätteintressant arbete för juryn i år, säger Gunnar Duintjer, VD Arkitektkopia AB och juryordförande för Inhousetävlingen.

De nominerade bidragen kommer från såväl återkommande som nya inhousebyråer och inhouseavdelningar.

VINNARE I INHOUSETÄVLINGEN 2023

ÅRETS INHOUSEBYRÅ

Vinnare Tre Creative Agency

Kort om Inhousetävlingen

Inhousetävlingen är en kommunikationstävling som lyfter och hyllar den bästa kommunikationen framtagen av inhousebyråer. Tävlingen belyser det arbete som görs inhouse på olika bolags marknadsavdelningar runt om i landet samtidigt som den bidrar till kunskapsutbyte och dialog kring hur starka, kreativa team skapas.

En jury bedömer tävlingsbidragen och korar en vinnare i respektive kategori. Juryn tittar huvudsakligen på strategi, idéhöjd, kreativitet och resultat. I kategorin Årets Inhousebyrå bedömer juryn framgångsrikt marknadsföringsarbete, strukturer, processer, ett professionellt arbetssätt samt resultat.

Frågor besvaras av

info@inhousetavlingen.se