Användande av dokumenthanteringssystem för byggprojekt ökar

Användande av dokumenthanteringssystem för byggprojekt ökar

Byggnet Access är ett av Skandinaviens ledande dokumenthanteringssystem. Av totalt cirka trettio tusen användare är nio av tio användare mycket nöjda eller nöjda med systemets funktioner. Det visar en undersökning som Arkitektkopia nyligen genomfört bland systemets användare.

Byggnet Access är ett webbaserat system för lagring och delning av ritningsrelaterad information som flera i ett byggprojekt behöver kunna komma åt, ofta från flera olika platser. Idag är Byggnet Access väl spritt i främst Sverige och Norge och antalet aktiva användare ökar kraftigt för varje månad.

”Arkitektkopia var ett av de första företagen som fokuserade på att hjälpa företag inom byggbranschen med att hantera ritningsrelaterad information genom ett digitalt dokumenthanteringssystem. Genom Byggnet Access kan vi erbjuda ett webbaserat system som alltid är tillgängligt, oavsett var man är berättar Lars Franzén, VD på Arkitektkopia.

Undersökningen visar att användarna är mycket nöjda med hur systemet fungerar och den har även gett mycket värdefull information om hur systemet ska kunna utvecklas vidare.

”Genom att fråga våra användare direkt vilken framtida funktionalitet de önskar säkerställer vi att produkten utvecklas i linje med marknadens behov” fortsätter Lars.

Som ett direkt resultat av undersökningen lanseras nu det som användarna eftersökte mest, en ny projektstartsida som sammanfattar viktig projektinformation. Projektets olika faser och viktiga händelser kan på ett enkelt och överskådligt sätt presenteras för projektets medlemmar. En annan nyhet är ett eget forum för utbyte av information mellan projektdeltagare.

Mer information - Kontakta:

Åke Bermell

Tel: 08 50 60 70 00

E-post: ake.bermell@arkitektkopia.se

Arkitektkopia är ett rikstäckande serviceföretag i den grafiska branschen. Med helhetslösningar bestående av tjänster, applikationer och tryck hjälper Arkitektkopia sina kunder med tryckt och digital information som ska spridas eller sparas. Arkitektkopia vänder sig till alla som behöver kommunicera – tydligt och snabbt. Ca 300 medarbetare arbetar med målsättningen att förenkla förekomma med mottot Pålitliga – Påhittiga – Personliga. Företaget omsätter ca 340 miljoner kronor och finns på 28 platser runt om i Sverige. Mer information finns på www.arkitektkopia.se.