Sök personer som föddes i Stockholms län 1750–1799

Sök personer som föddes i Stockholms län 1750–1799

Kommer dina förfäder från Stockholms län? Nu har vi uppdaterat ArkivDigitals födelseregister så att du kan söka även efter de förfäder som föddes 1750–1799. I dagens uppdatering finns hela 238 554 nya sökbara poster från just Stockholms län.

Nu behöver du inte längre bläddra sida efter sida i födelseböckerna utan det räcker att göra en snabb sökning i registret Födda, delar av Sverige. När du hittar personen som du letar efter kan du enkelt klicka dig vidare till födelseboken för att dubbelkolla uppgiften i originalkällan. I originalkällan kan du även hitta ytterligare uppgifter, till exempel om barnets faddrar.

Följande uppgifter är sökbara i födelseregistret:

• Dopdatum
  • Barnets förnamn
  • Födelseplats (by, gård etc)
  • Födelseförsamling
  • Föräldrarnas förnamn och efternamn, deras titlar/yrken och åldrar.

Totalt innehåller registret Födda, delar av Sverige nu mer än 7,6 miljoner poster. På den här länken kan du se de församlingar och årtal som ingår i registret efter uppdateringen. Vi kommer fortsätta att uppdatera födelseregistret så följ gärna vår blogg och våra sociala medier för att inte missa någon uppdatering.

Idag har vi även gjort ytterligare några uppdateringar av våra födelse-, vigsel- och dödregister. Vi har bland annat kompletterat vigselregistret med uppgifter från 1800–1840 samt med uppgifter fram till 1725 för Västbo och Östbo härader i Jönköpings län. Vi har även publicerat några register som skapats av privatpersoner och som innehåller uppgifter om födda, vigda och döda.

Totalt finns det nu drygt 211 miljoner sökbara registerposter hos ArkivDigital!