Pucko flyttar till Danmark

Arla Foods flyttar legotillverkningen av Pucko från Semper i Laholm till en fabrik i Danmark. När Arla Foods sommaren 2003 sålde Semper enades företagen om att legoproduktionen av chokladdrycken Pucko skulle fortsätta hos Semper i Laholm ytterligare en tid, men att produktionen på sikt skulle flyttas till Danmark. Nu har avtalet sagts upp och produktionen av Pucko flyttas till Cocios fabrik i Esbjerg på Jylland den 1 juli i år. Cocio är ett delägt dotterbolag till Arla Foods, som redan i dag producerar en rad chokladdrycker. Arla äger varumärket Pucko. Presskontakt: Katarina Malmström, Presschef tel: +46 (0)8 789 50 59 mobil: +46 (0)70 689 50 59 e-post: katarina.malmstrom@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag med en samlad mjölkinvägning på ca 8,5 miljarder kilo och en omsättning på ca 57 miljarder svenska kronor Det är en kooperativ förening som ägs av ca 11 600 danska och svenska mjölkbönder. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter.

Ämnen

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9.700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Erik Bratthall

Presskontakt Presschef Arla Sverige 070-88 44 290 (pressjour)

Arla: böndernas eget mejeri

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 10.300 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Arla Foods
Besöksadress: Lindhagensgatan 126