Christian Lundell VD/​Arom-dekor Kemi AB framför den kommande paddelhallen.

Arom-dekor Kemi bygger paddelhall istället för lager...

Paddel har inte bara blivit stort i Europa utan även i Sverige och det är i princip omöjligt att boka några speltider. Det har visat sig att det är datorrobotor som bokar alla tider sekunden efter paddeltiderna släpps (oftast) vid midnatt, för att sedan säljas via bulvaner i sociala kanaler som Facebook och Instagram. Nu gör Arom-dekor Kemi en ”kovändning” och istället för att ta sitt lager i bruk som byggs just nu blir det justering i byggplanerna och istället byggs åtta st paddelbanor, SPA-avdelning, bastu, restaurang och bar.

”Jag började själv lite smått med paddel för ca 1 år sedan och har sedan dess mer eller mindre blivit ”besatt” och spelar flera gånger i veckan. Jag har själv fått uppleva svårigheten med att boka banor och en dag när jag kom hem efter en härlig match slog det mig att – va tusan, vi skiter i lager och bygger paddelbanor istället”, säger Christian Lundell, VD på Arom-dekor Kemi.

Jag tyckte idén var för bra för att släppa så jag tog upp detta med ledningsgruppen och idén mottogs med öppna armar så nu kommer vi istället hyra in vårt lager i Viared och satsa på paddel och spa. Eftersom vi i samma veva kommer bygga en restaurang kommer det innebära nyanställningar till den. Dessutom kommer vi behöva fler medarbetare till vår logistikavdelning som kommer frakta gods från vår nuvarande produktion till det hyrda lagret i Viared.

Totalt kommer vi bygga 8 banor, stor SPA-avdelning, bastu, restaurang för 100 personer och bar. Vi planerar för att hålla öppet 24/7 i såväl paddelhallarna som övriga faciliteter. Namnet på den nya anläggningen är AROM PADDEL & SPA och målet är att öppna 1:a augusti i år”. Vi räknar dessutom med att hela bygget är betalt efter 1 år med full beläggning”,
avslutar Christian med ett stort leende på läpparna och förväntan lysande i ögonen.

Har du frågor eller funderingar kring detta.

Kontakta Christian Lundell, tel: 0320 - 210401