Arom-dekor Kemi vill hjälpa till att motverka mobbing...

Arom-dekor Kemi vill hjälpa till att motverka mobbing...

Noll Tolerans mot Mobbning grundades 2004 för att motverka mobbning och kränkande behandling. Med hjälp av föreläsningar och kostnadsfritt undervisningsmaterial har NMT utbildat tusentals lärare och på senare år har det också lagts stort fokus på att skapa film. Två av dem, Escape och Autografen har blivit prisbelönta. Just nu är man i full gång med att producera en tredje film. Idén är att förse alla skolor i Sverige med kostnadsfritt material.

Mobbningsfrågan är alldeles för viktig för att den ska bortprioriteras på grund av skolors dåliga ekonomi och för oss på Arom-dekor Kemi känns detta arbete oerhört viktigt och därför stöttar vi Noll Tolerans.