Week of Hope på Arom-dekor Kemi

Week of Hope på Arom-dekor Kemi

Under många år har Barncancerfonden arbetat med insamling genom olika idrottsarrangemang under namnet of Hope. Med Week of Hope vill Barncancerfonden starta upp ett helt nytt event för att kunna erbjuda arrangörer och deltagare, nya som gamla, ett mer flexibelt alternativ, inte minst med tanke på rådande pandemi. Målet för Week of Hope är att samla in en miljon kronor till Barncancerfondens viktiga arbete.

”Arom-dekor Kemi är sedan många år tillbaka företagsvän och sponsor till Barncancerfonden. När Week of Hope kom upp som ett event kändes det som en självklarhet att vi skulle var med på detta”, säger Madeleine Olsen, Marknadsansvarig på Arom-dekor Kemi.

”Här ser vi att vi har en chans att tillsammans bidra till något viktigt medan vi  gör en rolig aktivitet ihop – allt i kampen för att hålla cancer borta från barn. Vi kommer lägga vår aktivitet som en lunchaktivitet och arrangera en tipspromenad med korv-/grill lunch, fredagen 28/5.

Aktiviteten sker utomhus och väl corona anpassad och det känns kul att få ha en gemensam aktivitet även om vi är ordentligt utspridda på stor yta. Alla som deltar skänker valfri summa för att vara med och Arom-dekor Kemi dubblar sedan de insamlade beloppet. Vi kommer också uppmana våra kunder, leverantörer, vänner och bekanta att hitta på något liknande eller bara skänka en slant som vi alltså dubblar, avslutar Madeleine.

Vill du skänka en summa som vi sedan dubblar, gå hit.