Arom-dekor Kemi byter kostym i tre länder!

Arom-dekor Kemi byter kostym i tre länder!

1 mars 2019 kommer Arom-dekor Kemi att byta ”kostym” genom att vi byter logotype och grafisk profil/manér på alla marknader vi finns, dvs Sverige, Norge och Finland.

Exakt hur länge som den nuvarande logotypen funnits med vet ingen med säkerhet, men troligen länge. Arom-dekor Kemi grundades redan 1940 men från början bestod verksamheten i att framställa aromer och dekorationer till konditorier, därav namnet ”Arom-dekor”. Ordet Kemi tillkom senare, så mycket har förändrats sedan 1940.

Att göra denna förändring är något som vi diskuterat under de senaste 3 – 4 åren men vi har inte känt oss redo tidigare. Men efter att vi blev en del av Vilokan Group 2016 har beslutet vuxit fram och nu känns det helt rätt att vi tar detta steg. Det är av flera anledningar men några av de tyngsta är att vi vill;
– tydligt visa vår tillhörighet till Vilokan Group.
– tydligt visa våra värderingar gällande miljön.
– få en modernare logotype som känns mer 2020 än 1940.
– få med en symbol i logotypen som vi kan använda oss av på ett lekfullt sätt i olika sammanhang.

”Alla förändringar är ett resultat av det som händer i omvärlden, klimathotet är en av vår tids största utmaningar och här har vi i vår bransch en jättestor roll att spela och kommer så att göra framöver. Ett exempel på detta är det arbete vi driver tillsammans med Vilokan som bl a renar avisningsvätska från flygplatser. Denna produkt (propylenglykol) tar vi sedan åter ut på marknaden. Vi är också mitt i en spännande och expansiv fas där vi inte bara växer på befintliga marknader utan även bryter ny mark. Att vi startade upp i Finland vid årskiftet 2018/2019 är ett bevis på detta. ”Kostymbytet” vi nu gör är ett sätt att visa att vi vill förändra och ständigt utvecklas både internt och externt”, säger Christian Lundell/VD på Arom-dekor Kemi AB.

Arom-dekor Kemi en av de ledande leverantörerna i Norden av AdBlue®, spolarvätska, kylarglykol och kemikalier för fordonsvård och rengöring i allmänhet. Arom-dekor Kemi AB erbjuder även ett brett sortiment av specialkemikalier för olika ändamål. Bolaget omsatte under 2018, 188 miljoner.