Arrow ECS nu distributör för hela HPE’s produktportfölj

Från och med 1 februari 2018 kommer Arrow ECS att distribuera hela HPE’s produktportfölj för att hjälpa HPE att utveckla partners med fokus på lösningar inom IoT, Cloud, Intelligent Edge och Hybrida Datacenter.

Just nu sker en stark digital transformation hos de flesta företagen. Arrow ECS har en produktportfölj som är väl rustad för att hjälpa återförsäljare och deras slutkunder i denna omställning. I och med distributionsavtalet med HPE så får Arrow ECS en mycket lämplig helhet för att stötta partnerns i sin slutkundsaffär.

Arrow ECS kommer att hjälpa HPE att skapa nya affärer inom områden som Internet of Things, Cloud och Säkerhet. I detta arbete kommer Arrow ECS att bland annat rekrytera nya partners till HPE i form av globala och lokala Systemintegratörer och Service Providers. I samverkan med Arrow ECS syskondivisioner Arrow Components och Arrow Intelligent Systems kommer Arrow också stötta HPE i att utveckla IoT-affärer i samarbete med lämpliga partners.

HPE’s strategi passar Arrow ECS strategi väl i synen att skapa bra systemlösningar baserat på öppenhet där flera leverantörer ihop med HPE’s produktportfölj skapar en optimal lösning för slutkundernas behov.

För mer information och kontakt: Göran Kimby, Business Unit Manager Arrow ECS, goran.kimby@arrow.com

• internet of things
  • security