​Arrow Electronics förbättrar ArrowSphere Cloud Brokerage-plattformen med nya funktioner

Stockholm, 12 Juni 2019 – Den globala teknikleverantören Arrow Electronics har lagt till nya funktioner i ArrowSphere, Arrows molnplattform som gör det möjligt för tjänsteleverantörer och värdeadderande återförsäljare att offerera, beställa, hantera, analysera och fakturera en mängd olika molnlösningar. ArrowSphere kopplar ihop molnleverantörer med kanalen och slutkunder.

Arrow utökar ständigt sitt breda utbud av leverantörer, tjänster och verktyg som finns tillgängliga i ArrowSphere, inkluderat en djupgående integration av applikationsprogrammeringsgränssnitt. Fler än 50 ledande molnleverantörer finns tillgängliga i molnplattformen.

Senaste tilläggen inkluderar ett nytt användargränssnitt med slutanvändarportalen MyCloudPortal samt FinOps och DevOps-verktyen.

• MyCloudPortal: Webbportalen utvidgar ArrowSphere-kapaciteten till slutanvändaren med en sida där kunderna kan skräddarsy sina inköp av molntjänster, hantera sina molnabonnemang, analysera användningen av tjänsterna och sätta budget och trösklar vid behov. MyCloudPortal kan anpassas av kanalkunderna med loggor, färger och typsnitt. De kan även lägga till sina egna produkter och tjänster till portalen som SKU för sina slutkunder att beställa som en ”as-a-service”-molntjänst.
  • FinOps: ArrowSphere levereras med en konsoliderad instrumentpanel för att övervaka molnverksamhet i realtid. Granska IaaS månatliga kundtrender, zooma in på prenumerationsnivå för att ställa in varningar och få projicerad konsumtion eller analysera utvecklingen på SaaS-produkterna. Arrows FinOps-verktyg är en smart kontrollpanel för säljteamen att spåra kundaktivitet, förstå affärstrender och vidta lämpliga åtgärder.
  • DevOps: Nya verktyg för utvecklingsprojekt gör det möjligt för användare att organisera sina IaaS och PaaSä-erbjudanden via ArrowSphere. Microsoft ARM och AWS molnformationsmallar är tillgängliga för avsättningsresurser. Användare kan välja mellan befintliga resurser och anpassa dem eller lägga till tredjepartslösningar.

ArrowSphere erbjuder en flexibel uppsättning av molnstrategier för kanalen och slutkunder med olika alternativ för prissättning och beställning, hantering av molntjänster, analys och fakturering. Ett dedikerat ArrowSphere-team hjälper kunderna att hantera hela arbetsflödet. Med ett uppdaterat, enkelt och användarvänligt gränssnitt tillåter ArrowSphere nu mer flexibilitet för att skapa och anpassa instrumentpaneler som passar olika organisationers krav och behov.

“Since 2012, ArrowSphere is well established in the European cloud channel market, with thousands of active customers transacting via the platform”, säger Alexis Brabant, vice president sales EMEA för Arrow enterprise computing solutions. ”Value-added resellers and managed service providers, as well as end customers, benefit from end-to-end cloud lifecycle management, and we are committed to constantly upgrade the platform with new vendors, services and functionalities.”

Mer information finns via följande länk: https://play-your-ace.cloud/2019/04/01/my-cloud-portal/

Om Arrow Electronics

Arrow Electronics (NYSE:ARW) guidar innovation framåt för över 200,000 ledande tekniktillverkare och tjänsteleverantörer. Med en 2018-försäljning på $30 miljarder utvecklar Arrow tekniklösningar som förbättrar både affärer och det dagliga livet. Läs mer på fiveyearsout.com.

• cloud

Arrow ECS är en värdeadderande distributör som levererar kompletta IT-lösningar för mindre, medelstora och stora företag och organisationer. Genom att vara rådgivare för både leverantörer och återförsäljare, ser vi till att förenkla processer, skräddarsy lösningen och säkerhetsställa att partners utvecklar sin affär. Vi kan skapa lösningar med de bästa komponenterna inom infrastruktur, för att möta kundens IT behov. All försäljning sker via partnerföretag.