​Arrow Electronics lägger till IBM IaaS, PaaS och SaaS-lösningar till molnplattformen ArrowSphere i Sverige

Stockholm, 8 Maj 2019 – Den globala teknikleverantören Arrow Electronics meddelar idag att de har adderat IBMs molnlösningar till ArrowSphere i Sverige. Det utökade erbjudandet inkluderar ett brett utbud av IBM-lösningar inom platform-as-a-service och infrastructure-as-a-service, såväl som software-as-a-service (IBM MaaS360 och IBM SPSS).

Cloud computing-paktetet IBM Cloud har mer än 170 tjänster som ger organisationer möjlighet att distribuera och få åtkomst till virtualiserade IT-resurser via molnet samt utveckla och köra applikationer för det publika molnet.

IBM MaaS360 är en kognitiv ”unified endpoint management”-lösning som möjliggör konsoliderad hantering av alla typer av enheter som smartphones, tablets, laptops, desktops och wearables. Ytterligare en ny mjukvara som finns tillgänglig via ArrowSphere är IBM SPSS Statistics. Lösningen erbjuder sofistikerad dataanalys inklusive ad-hoc och prediktiv utvärdering baserad på avancerade statistikverktyg.

“The amount of cloud-related IBM services that cover nearly all types of requirements increase at impressive speed,” säger Alexis Brabant, vice president för Arrow`s enterprise computing solutions business i EMEA. “This is not just a tremendous volume play for the channel, as it in addition opens up new opportunities. It helps the channel growing into the artificial intelligence business while these services can easily be linked with Watson and other AI applications. We look forward to implementing even more IBM cloud solutions over time in additional European countries and regions.”

Som en ledande teknikleverantör i molnkanalen levererar Arrow unika erbjudanden till solution providers, systemintegratörer och återförsäljare som vill skapa en lönsam molnaffär,accelerera sin nuvarande molntillväxt eller optimera existerande molntjänster och investeringar. Arrow’s dedikerade cloud enablement-strategi är utformad för att förbättra lösningsleverantörers och återförsäljares kompetens och erbjudanden, samt för att positionera dem som trusted advisors till sina slutkunder.

Molnplattformen ArrowSphere möjliggör för solution providers att offerera, beställa och provisionera ett brett utbud av molnlösningar på bara ett fåtal minuter. ArrowCloud.com ger en gemensam ingångspunkt till Arrow’s omfattande utbud av onlineresurser ämnade att guida lösningsleverantörer framåt – oavsett var de befinner sig i sin resa mot molnet.

PR & Media Relations Manager EMEA
Arrow Electronics