​Arrow Electronics tecknar EMEA-distributionsavtal med Oracle Communications

Den globala teknikleverantören Arrow Electronics, medlem i Oracle PartnerNetwork (OPN) har meddelat att de har tecknat ett omfattande EMEA distributionsavtal med Oracle Communications. Oracle Communications kompletterar Arrows nuvarande Oracle-portfölj och är en ledande leverantör av integrerade kommunikations- och molnlösningar som hjälper tjänsteleverantörer och företag att påskynda sin digitala transformationsresa.

Detta avtal omfattar viktiga Oracle-teknologier, inklusive den marknadsledande Session Border Controller (tidigare Acme Packet), SD-WAN (tidigare Talari Networks) och molnbaserade nätverksövervaknings- och manageringslösningar. Det skapar betydande möjligheter för IT-kanalen att skala och säkra enhetlig kommunikation och WAN-miljöer med världsledande teknikleverantörers lösningar. Teknologierna gör det möjligt för företagskunder att flytta till molnet och molnkommunikationsplattformarna i en tid då samverkande teknologier som videokonferenser har blivit affärskritiska.

Alexis Brabant, Försäljningschef för Arrows enterprise computing-lösningar i EMEA: ”Eftersom organisationer anpassar sig till flexibelt arbete, vilket gör det möjligt för anställda att arbeta på distans, driver det företag att utvärdera sina röst- och datanätverk. Tillägget av Oracle Communications portfölj kompletterar våra nuvarande enhetliga kommunikations-, säkerhets- och nätverkslösningar stödjer vår befintliga kanal-till-marknadsstrategi kring att säkra och utveckla nätverk för att möta utvecklande kundkrav för fjärr- och mobilarbete. Det erbjuder också utveckling av partners, inklusive utbildning och Oracle-certifiering."

"Med tanke på att nätverkssäkerhet och skalbarhet blir ännu viktigare för framgång när företag fortsätter att stödja fjärrarbetsscenarier, är vi glada att kunna utöka våra security-first Enterprise Communicationslösningar genom Arrow", säger Andrew Morawski, Senior Vice President och General Manager, Oracle. Communikations. "Dessa branschledande teknologier kommer att ge våra partners möjlighet att hjälpa företag att omvandla sina digitala arbetsplatser för framtiden."

Om Oracle PartnerNetwork

Oracle PartnerNetwork (OPN) är Oracles partnerprogram som är utformat för att göra det möjligt för partners att påskynda övergången till moln och erhålla utmärkta affärsresultat. OPN-programmet gör det möjligt för partners att samarbeta med Oracle genom utbildningar som är anpassade till hur de går till marknaden: Cloud Build för partners som tillhandahåller produkter eller tjänster som bygger på eller integreras med Oracle Cloud; Cloud Sell för partners som säljer Oracle Cloud-teknologi; Molntjänst för partners som implementerar, distribuerar och hanterar Oracle Cloud Services; Licens & hårdvara för partners som bygger, servar eller säljer Oracle-mjukvarulicenser eller hårdvaruprodukter. Kunder kan påskynda sina mål med OPN-partners som har uppnått expertis inom en produktfamilj eller molntjänst. För att lära dig mer besök: http://www.oracle.com/partnernetwork

Trademarks

Oracle och Java är registrerade trademarks av Oracle och/eller dess dotterbolag.