Årstiderna bjuder in till liveshoppingevent med några av Sveriges främsta matprofiler

Det ekologiska matföretaget Årstiderna kickar igång hösten med två liveshoppingevent. Tillsammans med de färgstarka matprofilerna Johanna Westman, Anette Rosvall, Mattias Kristiansson och Lisa Förare Winbladh ska Årstiderna återigen inspirera till middagsbjudningar på hemmaplan.

Tittarna som kikar med live kan ställa frågor, lägga sina favoritvaror i varukorgen och få hjälp med alltifrån råvaror till recept under våra två liveshoppingevent. Eventen är planerade till den 13 oktober respektive den 17 oktober. Båda eventen sänds på arstiderna.com där man samtidigt som kockarna lagar mat kan ställa frågor om recepten, Årstiderna, produkter eller maten som syns i rutan. Givetvis går inslagen även att se i efterhand på Årstidernas hemsida.

Italiensk middagsbjudning 13 oktober kl. 20.00
Först ut onsdagen den 13 oktober klockan 20.00 är barnens favorit Johanna Westman och mångsysslaren Anette Rosvall. De kommer att inspirera till en middagsbjudning med italienskt tema som består av olika rätter lagade på Årstidernas ekologiska råvaror.

OM JOHANNA WESTMAN
Johanna är kokboksförfattaren och TV-kocken som brinner för att förmedla matlust, framför allt till barnen. Det har resulterat i hela 17 kokböcker - den senaste boken “Jag fixar middan” är en del av visionen om att alla barn ska kunna laga mat till sina familjer hemma. För Johanna finns egentligen ingen “barnmat” utan bara riktigt god mat – lagad med kärlek.

OM ANETTE ROSVALL
Anette är en riktig mångsysslare - författare, vinexpert, receptkreatör och grundare av Stellagalan som synliggör de mest meriterade och ambitiösa kvinnorna i matbranschen. Hon lever efter filosofin “att äta och dricka måste vi så varför inte göra det charmigt, vackert och gott?”. Hennes passion är att utan pekpinnar, på ett lustfyllt sätt, få människor intresserade av vad de stoppar i munnen.

Växtbaserad matglädje 17 oktober kl. 20.00
Redan senare samma vecka, söndagen den 17 oktober klockan 20.00 går nästa liveshoppingevent av stapeln. Då med inga mindre än vegoprofilen Mattias Kristiansson och matskribenten Lisa Förare Winbladh som bjuder på växtbaserad inspiration. I detta liveshoppingevent kan tittaren förvänta sig härlig växtbaserad matglädje från vad Mattias och Lisa själva kallar en ”helvegan” och en ”fegvegan”. Mattias och Lisa kommer att laga mat med Årstidernas ekologiska råvaror och kika närmare på nyheten Höstgröntlådan.

OM MATTIAS KRISTIANSSON
Mattias är kokboksförfattare och chefredaktör för tidningen VEGO. Högaktuell med sin nya kokbok “Green India – Indisk vegomat från grunden”. Han tycker att vegomat ska vara ruskigt god, vacker och framför allt rolig att laga. Han blir glad av att få lov att vara kravlöst kreativ i köket och att få använda fantastiska råvaror som inspirerar.

OM LISA FÖRARE WINBLADH
Lisa är matskribent, föreläsare, författare och framför allt grönsaksfantast. Hon har en bred och djup expertis om råvaror, smaker och matlagningens fysik och kemi. Hennes kokbok "Matmolekyler", är ett måste i alla matälskares bokhyllor. Lisa är en fena på att trolla med grundsmakerna och bemästrar konsten att kombinera ingredienser på ett oväntat sätt.

• Mat, dryck