Årstidernas kampanj "It's about thyme" uppmärksammar att tid är något vi tar för givet.

1232 veckofinaler av Idol
...utan reklampauser

Ungefär så lång tid har det tagit att odla kålroten till din ekologiska matkasse från Årstiderna. Men det behöver ju inte du tänka på, det är bara att laga maten och njuta. Därför lanserar Årstiderna kampanjen ”It’s about thyme” som ska visa att tid är något vi tar för givet.

Som ett 100 % ekologiskt matföretag vill vi på Årstiderna med vår kampanj ”It’s about thyme” visa att tid är något vi tar för givet – i synnerhet när det kommer till vår förmåga att förstå tiden det tar för frukt och grönt att gå från ett frö i jorden till mat på borden.

- Det är dags att pausa tiden en liten stund och uppmärksamma att riktigt bra råvaror tar tid att få fram, säger Johanna Ternander, marknadschef, Årstiderna.

I kampanjen “It’s about thyme” uppmärksammar vi olika tidsaspekter för att skapa en förståelse för tiden det faktiskt tar att producera ekologiska råvaror av riktigt bra kvalitet. Kampanjen visar ekologiska grönsaker och annat gott som du sedan med bara några få klick, lägger i varukorgen på arstiderna.com.

- Vi insåg hur lite kunskap de flesta generellt har när det kommer till det stora antal timmar det tar att odla frukt och grönt utan tillsatser. Vår vision var att skapa igenkänning genom att enkelt visualisera och jämföra hur lång tid det faktiskt tar att slänga ihop en till synes enkel maträtt där receptet läser 35 minuter - men där hantverket bakom redan pågått i månader, säger Johanna Ternander, marknadschef, Årstiderna.

När tiden det har tagit att få fram en produkt ställs i relation till olika vardagsföreteelser som tv-program och padelmatcher blir plötsligt det där knepiga med tid kristallklart. Det blir uppenbart att det inte går att fuska sig till riktigt bra råvaror. Årstidernas ekologiska odlare och leverantörer har jobbat hårt, i timmar, veckor, månader och år. Och när sanden i timglaset håller på att rinna ut och når elfte timmen för vår planet, är det på tiden att vi stannar upp och uppmärksammar hur viktigt det är att välja rätt råvaror.

Välj mat som producerats med omtanke för miljön, djur, människor och natur. Välj ekologiska råvaror som gynnar den biologiska mångfalden och som inte fraktats med flyg. Och välj kvalitetsvaror som har fått ta tid att ta fram och därför också smakar vidunderligt gott.