Naturens höstkollektion är här

Nu är den enda höstkollektionen som du behöver bry dig om här. Årstiderna presenterar för andra året i rad naturens säsongsnyheter Fall Winter 2021. Denna gång med vacker lök, krispiga svenska äpplen och kål som skiftar från grönt till violett. Genom att äta efter säsong och välja ekologiskt kan du göra en stor skillnad för planeten, samtidigt som det smakar fantastiskt gott.

Lager-på-lager är en av höstens starkaste trender, och inte bara i modebranschen! I höstens kollektion hittar du råvaror som följer precis samma trend. Flätad vitlök och kål med många violetta lager är bara några av de vackra råvarorna som Årstiderna presenterar.

Årstiderna grundades 1999 i Danmark och har alltid haft hållbarhet som sin hjärtefråga. Inget har fraktas med flyg, hela verksamheten CO2-beräknas och Årstiderna jobbar aktivt med att minska sina utsläpp och kompensera för det som återstår. Du hittar alltid det bästa säsongen har att erbjuda i Årstidernas trälådor oavsett om du beställer en matkasse, fruktlåda, grönsakslåda eller plockar ihop andra varor från sortimentet.

SÄSONGENS 100% EKOLOGISKA NYHETER FRÅN ÅRSTIDERNA

Flätad vitlök
Made in Italy
Vacker italiensk vitlök, i praktiskt flätat knippe som kan hängas upp på ett torrt ställe i köket. Vitlök smakar gott, doftar gott och är så vacker! De små vita klyftorna väcker varje smaklök till liv.

Svenska äpplen
Made in Sweden
Ekologiska äpplen från Dagstorps fruktodling i Skåne. Äppelsorterna varierar och du kommer bland annat få möta den gamla klassikern Cox Orange, samt nya sorter som Sankt Olof eller den schweiziska Galiwa.

Röd grönkål
Made in Denmark
Röd grönkål är ett vackert och färgglatt inslag på tallriken och vi får den just nu från Amy och Ask som driver Kiselgården i Danmark.

Rödkål
Made in Denmark
Ett klotrunt kålhuvud med en vacker lila färg i många kompakta lager. Rödkålen har robusta, blanka blad och en kraftig kålsmak.

Se hela Fall Winter 2021-kollektionen på arstiderna.com.

• ekologi