Noga bortvalt - Årstiderna gör det svåra hållbara valet enkelt

Matföretaget Årstiderna har mycket mer än bara matkassar. I sortimentet hittar du en stor mängd ekologiska råvaror efter säsong som du kan beställa med hemleverans på arstiderna.com.

I höstkampanjen “Noga bortvalt” vill Årstiderna illustrera hur sådant som inte platsar i sortimentet noga har valts bort - för att du som kund inte ska behöva göra det krångliga hållbara valet.

Varje vecka fylls den digitala butiken med nya varor, varje produkt går igenom en lång process för att platsa i Årstidernas sortiment. Alla matvaror ska vara ekologiskt certifierade, inget får fraktas med flyg och det är viktigt för Årstiderna att varje produkt har producerats ansvarsfullt.

Gör det svåra valet enkelt genom att välja Årstiderna

Två rädisor kan se exakt likadana ut i affären men kan ha odlats under väldigt olika förutsättningar. Och i många fall vet vi inte ens särskilt mycket om maten vi äter. Det kan vara tidskrävande att som kund göra sin research om precis varje råvara för att säkra att den har producerats ansvarsfullt.

- Årstiderna gör det svåra hållbara valet enkelt, enbart de allra bästa leverantörerna platsar i våra matkassar, råvarulådor och i det övriga sortimentet. Vi vet var råvarorna har odlats och av vem, all mat är alltid 100% ekologisk - och innehåller inga rester av naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel. När du väljer att handla hos Årstiderna kan du dessutom vara säker på att ingenting i sortimentet har fraktats med flyg, säger Årstiderna VD i Sverige, Rachel Seow Sosa.

Årstiderna smyglanserar sin nya butik Jordens Bästa

Jordens Bästa är Årstidernas nya butik som smyglanserats under hösten 2021 för Årstidernas kunder. Kunderna har blivit inbjudna till att testa ett helt nytt koncept som gör det ännu lättare att välja den ekologiska, hållbara lösningen i vardagen. Butiken har inte allt, men allt du behöver och nu kan kunderna skräddarsy sina leveranser och välja precis den mängd frukt och grönt de behöver. Samtidigt lanserar Årstiderna ett nytt medlemskap som ger medlemmar rabatt på allt.

Läs mer om hur Årstidernas kunder kan vara med och testa Jordens Bästa.