​Riitta Östberg ny VD för Artipelag

​Riitta Östberg ny VD för Artipelag

Entreprenören och grundaren av Artipelag, Björn Jakobson, lämnar nu över VD-posten till Riitta Östberg. Hon kommer närmast från tjänsten som marknadsdirektör på Strömma Turism och Sjöfart samt VD för Destination Stockholm. Björn Jakobson hälsar Riitta varmt välkommen till Artipelag och önskar lycka till!

Riitta Östberg har tillträtt tjänsten som VD på Artipelag och tar bl a med sig sina erfarenheter av upplevelsemarknadsföring, turism och kultur.

- Det känns som ett privilegium att få jobba i den här miljön, säger Riitta Östberg. Artipelag är en helt unik anläggning och man blir hänförd av både naturen och arkitekturen. Kombinationen konst, mat och event i en vacker skärgårdsmiljö gör Artipelag till ett fantastiskt utflyktsmål, och jag vill att både stockholmare och turister ska hitta hit.

Under de tre första åren har Artipelag blivit en betydande aktör inom konst-Sverige med flera omtalade och kritikerrosade utställningar. Konferens- och eventverksamheten växer med flera stora internationella event i Artboxen, Artipelags stora eventhall. Det är framför allt verksamheten för företag och grupper där Riitta Östberg ser stor potential.

- Jag har både arbetat med och besökt många unika mötesanläggningar, men aldrig sett något som liknar Artipelag. Det finns kvalitet i minsta detalj, i all design, i servicen och upplevelsen. Min uppgift blir att utveckla verksamheten både som utflyktsmål och som mötesplats och se till att våra målgrupper får veta vilka möjligheter som finns här.

PRESSKONTAKT:

Maria Rosén  maria.rosen@artipelag.se+46 72 244 22 38

Ladda ner pressbild från vårt pressrum:

Ämnen

Artipelag är en unik internationell mötesplats där konstutställningar, nyskapande kulturella aktiviteter, arkitektur, musik, svensk design och god mat lever sida vid sida med den vackra skärgårdsmiljön. Artipelag är beläget på Hålludden som ligger på Värmdö, ca 20 km öster om Stockholm. Byggnaden omfattar 10 220 kvm och är varsamt placerad bland tallar och klippor med storslagen utsikt över Baggensfjärden. Artipelag är ritat av den framlidne arkitekten Johan Nyrén, på uppdrag av familjeföretaget BabyBjörn AB. Förutom kulturella aktiviteter och naturupplevelser som bl.a. naturstigar som leder genom skogsterräng, ängsmark och på klippor, erbjuder Artipelag också god mat i två restauranger, med uteservering och konferensmöjligheter, en artbox för 1 000 personer lämpad för events och TV-produktioner samt en designbutik. www.artipelag.se

Mats Alderbrant

Presskontakt Marknads- och försäljningschef 0795857090
Josefin Sahlin

Presskontakt Marknadskommunikatör Artipelag 0795855682

Art Meets Nature

Artipelag är en världsunik mötesplats där konstutställningar, kulturella aktiviteter, arkitektur, musik, eventmöjligheter, svensk design och god mat lever sida vid sida med den vackra skärgårdsmiljön. Artipelag är beläget på Hålludden som ligger på Värmdö, ca 20 min med bil från Stockholms city. Byggnaden omfattar 10 220 kvm och är varsamt placerad bland tallar och klippor med storslagen utsikt över Baggensfjärden. Artipelag är ritat av den framlidne arkitekten Johan Nyrén.

Artipelag
Artipelagstigen 1