VOLVO VALDE ARTIPELAG FÖR NYA XC90

VOLVO VALDE ARTIPELAG FÖR NYA XC90

Under tisdagen var det världspremiär för Volvos nya bilmodell XC90.

Den exklusiva förhandsvisningen ägde rum på konsthallen Artipelag, Värmdö och samlade ca 700 journalister från hela världen.  Genom valet av Artipelag får lanseringen en alldeles speciell inramning av svensk skärgårdsnatur och unik skandinavisk  arkitektur.

-  Vi tyckte att det fattades en mötesplats i Stockholms skärgård som var representativ nog för internationella toppmöten som t.ex EU-konferenser eller som nu, Volvos lansering av den vackra Volvo XC90 som står uppställd på klippan i restaurang Bådan på Artipelag, säger Björn Jakobson, VD och grundare av Artipelag.

Volvos visning av nya XC90 fortsätter tom fredag med presentationer för kunder, underleverantörer och återförsäljare. Från lördag 30 augusti är Artipelag åter öppet för allmänheten.

PRESSBILDER:

Ladda ned från vårt nyhetsrum mynewsdesk.com/se/artipelag

Artipelag är en internationell mötesplats där konstutställningar, nyskapande kulturella aktiviteter, arkitektur, musik, svensk design och god mat lever sida vid sida med den vackra skärgårdsmiljön. Artipelag är beläget på Hålludden som ligger på Värmdö, ca 20 km öster om Stockholm. Byggnaden omfattar 10 220 kvm och är varsamt placerad bland tallar och klippor med storslagen utsikt över Baggensfjärden.

Artipelag är ritat av den framlidne arkitekten Johan Nyrén. Förutom kulturella aktiviteter och naturupplevelser som bl.a. naturstigar som leder genom skogsterräng, ängsmark och på klippor, erbjuder Artipelag också god mat i två restauranger, med uteserveringar och konferensmöjligheter, en artbox för 1 000 personer lämpad för events och TV-produktioner samt en designbutik. www.artipelag.se