Karin Westerberg är nya pianisten i Så ska det låta!

Karin Westerberg.Foto: SVT

Hon är nya pianisten i Så ska det låta

När Så ska det låta drar igång med en ny säsong blir pianisten Karin Westerberg ny vapendragare tillsammans med Marika Willstedt.

Karin Westerberg har tidigare medverkat som pianist i SVT:s Stjärnor hos Babben samt som artist i SVT:s Doobidoo. Just nu studerar hon till sångpedagog på SMI i Stockholm och har jobbat som barpianist i 15 år, bland annat på Grand Hôtel i Stockholm. Hon har även körat bakom BWO och Lena Ph.

– Jag spelar allt från klassiskt piano, visor, jazz, pop och soul. Men det är popmusiken från 70, 80 och 90-talet som ligger mig närmast om hjärtat, säger Karin.

Kalle Moraeus fortsätter sin succé som programledare med en andra säsong. Inspelningarna bandas i SVT:s studio 1 under oktober månad.

Säsongspremiär januari 2015 i SVT1 och SVT Play

Management Artist & Eventbolagetwww.artistocheventbolaget.com