Pressmeddelande -

Tung relationsbok i lätt presentformat - andra utgåvan av presentboken Ovillkorlig

Ovillkorlig - en relationsbok för dem som inte gillar att läsa. Ulrika Arvas, personalvetare och coach, ger ut andra upplagan av sin bok om hur knaggliga vardagsrelationer ska bli bättre. Boken Ovillkorlig beskriver hur kärlek och respekt spelar en avgörande roll som grund i våra relationer.

"Ofta har det gått rutin i relationen, båda väntar på att den andre ska ge" säger Ulrika Arvas, "det blir en negativ nedåtgående spiral. Ett snabbt sätt att bryta den
är att förstå att män behöver känna sig respekterade för att vilja uttrycka kärlek. Kvinnor behöver vara älskade för att kunna visa uppskattning och respekt"

Den tar också upp de olika kärleksspråk som vi visar uppskattning på. När någon känner sig missuppfattad i en relation har det ofta grunden i att partnern visar kärlek
på ett "annat språk".

"För en person med fysisk beröring som kärleksspråk går det inte att förstå att det är kärlek som uttrycks av en person med kärleksspråket tjänster när man diskar undan innan man går och lägger sig. För en person som vill ha tid tillsammans är en kvart för sent från jobbet ett uttryck för bortprioritering" förklarar Ulrika Arvas.

Boken kom till därför att ett par i vänkretsen hade utmaningar i sin kommunikation. Ulrika kände att de vanliga relationsböckerna var för omfattande för att kunna ge som tips - därför en presentbok med de sammanfattande råden.

Den andra utgåvan av presentboken Ovillkorlig kommer ut den 12 februari 2009.
72 sidor med fullfärgsfotografier, 15x15x1 cm, inbunden.
Förord av Anders Carlberg, grundare av Fryshuset.
ISBN: 978-91-977926-3-9. Rek. detaljhandelspris 149 kr inkl moms.

Provläs boken på: http://www.ovillkorlig.se/provlas/

För recensionsexemplar och intervjuer, vänligen kontakta.
Fredrik Arvas, 070-814 55 95, fredrik@arvas.se
Förläggare

• Bibliotek, museum

• alla hjärtans dag present