Arvato Financial Solutions förvärvar tre portföljer av förfallna fordringar

Arvato Financial Solutions förvärvar tre portföljer av förfallna fordringar

Arvato Financial Solutions har förvärvat tre portföljer av förfallna fordringar från en stor finansiell aktör i Sverige och Norge. Den totala portföljen består av nära 9,000 ärenden, till ett totalt värde av cirka 50 miljoner euro.

”Vi är väldigt glada över detta betydande förvärv i ett segment som är mycket viktigt för oss, bank och finans. Förvärvet är också ett bra exempel på hur vi arbetar gränsöverskridande på Arvato Financial Solutions, såväl geografiskt som i våra funktioner. Det ger oss en extra stark början på år 2020”, säger Jan Altersten, President B2C Finance&Nordic Collection på Arvato Financial Solutions.

Ämnen

Arvato Financial Solutions är en del av Arvato Bertelsmann, och är den tredje största leverantören av integrerade finansiella tjänster i Europa. Med de allra senaste lösningarna inom allt från betalningar och fakturering till inkasso och administration gör vi varje transaktion smidig för både dig och dina kunder.

Peter Wilmenius

Presskontakt Nordic Marketing Director +46 (0)739 444438