GRANEN UTÖKAR SITT BESTÅND AV HANDELSFASTIGHETER

Granen utökar sitt bestånd av handelsfastigheter genom att förvärva fastigheten Flaket 10 på Vallgatan 30 i Åhus, Kristianstad kommun. Fastigheten har en uthyrningsbar area om 6 000 kvm med en Ica Kvantum som största hyresgäst. Säljare till fastigheten är ett bolag som kontrolleras av den handlare som även driver Ica-butiken. Enligt Granen finns det även potential till ytterligare exploatering.

– Vår förvaltningsportfölj uppgår idag till cirka 155 000 kvm och vi fortsätter att bygga portföljen med starka handelslägen säger Per Arwidsson VD och ägare till Granen.

I en annan affär säljer Granen två tomträtter i Malmö, Hamnen 22:28 samt Hamnen 22:31, på Carlsgatan 16 respektive 22. Byggnaderna omfattar totalt cirka 4000 kvm.

Per Arwidsson, VD Granen

Per.arwidsson@granen.se

• Fastigheter, fastighetsförvaltning

Granen grundades 1979. Granen har två verksamhetsområden. Det ena området är förvaltning av handelsfastigheter. Granens förvaltningsportfölj uppgår för närvarande till ca 160 000 kvm, där Systembolaget, Ica, Coop, Axfood och Bergendahlsgruppen är de huvudsakliga hyresgästerna.

Det andra verksamhetsområdet är utveckling av exploateringsfastigheter för i huvudsak bostadsändamål. Granen förbereder idag flera områden för bostadsutveckling, med lockande projekt på gång i Stockholm och Malmö.