ASICS ambassadörer Mathias och Emil tipsar om fotstyrka

Varje måndag under 22 veckor kommer ASICS ambassadörer att presentera träningspass som förbättrar din löpning på jogg.se/asics.

Samarbetet med jogg.se bygger på att ASICS ambassadörer visar hur de tränar för att nå sina mål. Varje måndag läggs en ny film upp för att inspirera löpare att #BetterYourBest. Ambassadörerna utövar en mängd olika idrotter med den gemensamma nämnaren att löpning är stommen i träningen.

Förra veckan bjöd Zandra Buud på ett pass på roddmaskinen. Den här veckan visar trestegshoppare Mathias Ström och höjdhoppare Emil Svensson några enkla övningar för att jobba upp muskler och smidigheten i fötterna. Övningarna går väldigt fort att utöva, och kan därför enkelt kombineras med ett annat träningspass, till exempel innan eller efter man varit ute på en joggingtur.

- Emil och Mathias vet hur viktig fotstyrka är, både inom hoppning och löpning. Vi jobbar med Better Your Best i våra kampanjer och fötternas styrka är viktig både för snabbare löpning och för att undvika skador, säger Erik Nystedt, vd ASICS Sverige.

Emil Svensson och Mathias Ströms pass kommer finnas på jogg.se under fliken "ASICS-passet" hela veckan. Du hittar passen från de tidigare ambassadörerna här:

Jonas Buud

Isabellah Andersson