ASICS titelsponsor för Stockholm Marathon

Det internationella sportföretaget ASICS har ingått ett avtal med Stockholm Marathon och blir loppets första titelsponsor. Stockholm Marathon arrangeras varje år och är en av de största och bästa löpartävlingarna i norra Europa. Nu byter loppet namn till ASICS Stockholm Marathon och det första går av stapeln lördagen den 28 maj 2011.

Avtalet, som signerades 12 augusti 2010, sträcker sig över lång tid och stärker ASICS aktiva engagemang och stöd för löpare. Som marknadsledande när det gäller löparskor ser ASICS samarbeten med maraton som en god investering.  Inget annat märke kan stoltsera med det faktum att majoriteten av världens alla maratonlöpare springer i deras skor.

Företaget sponsrar redan några av världens största maratonlopp, bland annat New York Marathon, Tokyo Marathon och Paris Marathon, och det nya avtalet med Stockholm Marathon kommer tätt efter ett nytt samarbete med Singapore Marathon.

Avtalet med Stockholm Marathon är ASICS största satsning någonsin på löpning i Norden. Samarbetet gäller inte bara Stockholm Marathon utan omfattar även träningsgruppen Team Stockholm Marathon och Premiärmilen som är officiellt testlopp inför Stockholm Marathon. ASICS blir också sponsor för ungdoms­tävlingen Stockholm Mini Marathon och för Jubileumsmarathon som arrangeras den 14 juli 2012 – på dagen 100 år efter maratonloppet vid OS i Stockholm 1912.

– Stockholm Marathon är en del av våra långsiktiga investeringar i varumärkets viktigaste marknad. Vi ser fram emot att arbeta med Stockholm Marathon för att öka nordens allmänna deltagande i idrott, och att erbjuda löpare den bästa utrustningen för deras behov, säger Alistair Cameron, President och COO på ASICS Europe BV.

– ASICS är ett företag som verkligen står för maratonlöpning. Därför är det naturligt att vi valt att samarbeta med just ASICS när vi nu för första gången i Stockholm Marathons 33-åriga historia har en titelsponsor för loppet, säger Bengt Olsson som är ordförande i Stockholm Marathon-organisationen.

• titelsponsor
  • skor
  • maratonlöpare
  • stockholm marathon