Hallå, TEAM ASICS GO RUN IT!

ASICS har pratat med TEAM ASICS GO RUN IT för att se hur tankarna går inför ASICS Stockholm Marathon som går av stapeln på lördag den 30 maj.

Vad är ditt mål med ASICS Stockholm Marathon?

SANNA BRYNGELSSON
Mitt mål är att ta mig över mållinjen på under 3 timmar och 30 minuter och att ha kul längs vägen. ASICS Stockholm Marathon är en riktig folkfest!

ANDERS LARVIA
 Eftersom jag redan hade hunnit planera in att springa Rotterdam Marathon nu i vår innan jag fick chansen att vara en del av Team ASICS GO RUN IT, så har fokus såklart legat på det loppet under vinterns träning. Med bara drygt 1,5 månad emellan är jag inte helt hundra på hur kroppen kommer att reagera, så därför sätter jag inte upp något tidsmål inför Stockholm utan snarare att få en positiv upplevelse av loppet. Jag har startat i Stockholm tre gånger tidigare, bara kommit i mål två gånger. Har alltid haft en bitter eftersmak av loppet eftersom jag aldrig fått det att stämma så därför blir mitt främsta mål att kunna njuta av upplevelsen, stämningen och banan. Känns kroppen okej efter Rotterdam kommer jag såklart att gå för ett personbästa, min huvudsakliga drivkraft med löpningen har alltid varit att förbättra mina tider.

JOSEFINE ANTONSSON
 Mitt mål med ASICS Stockholm Marathon är att slå min tid från 2007, då jag sprang på runt 3.51 (mitt första och enda marathonlopp). Egentligen är jag mycket snabbare nu än jag var då (sett till vad jag springer milen på) - och borde kunna springa betydligt fortare än så. Men jag har inte så många långpass i kroppen och jag har dessutom behövt vila den del på grund av att jag tappade en kniv på tån och skar av en tåsena. Men tån har läkt bra och det vore kul med en tid under 3.30.

Ärligt talat tycker jag det är lite otäckt med så långa sträckor som marathon - vad som helst kan ju hända på vägen!

MARCUS HARTMANN
– Min målsättning är att slå nytt personbästa. Det betyder att jag måste springa snabbare än 3 timmar och 29 minuter i år. Just nu känns det som att det kan gå vägen, jag hoppas bara att jag får vara frisk de sista dagarna innan loppet, inte alls så säkert med två småbarn här hemma...

FRIDA MICHOLD
– Eftersom ASICS Stockholm Marathon ligger bara en vecka efter Göteborgsvarvet i år, så är jag lite kluven till hur jag ska tänka om loppet. Jag gjorde ett bra lopp på Göteborgsvarvet, och att gå all in för en marathondebut en vecka efter det känns inte optimalt. Samtidigt är det väldigt lockande och en fantastisk möjlighet att få springa sitt livs första marathon på det här sättet med Team ASICS GO RUN IT. Det är med andra ord svårt för mig att sätta upp ett mål inför loppet. Med LG:s hjälp har jag lagt upp vårens träning på ett sätt så att jag kan utmana mig själv utan att vara dumdristig.

Vi på ASICS önskar alla ett stort lycka till inför loppet och hoppas att allas målsättningar uppfylls!

• team asics go run it
  • asicsgorunit