Kickstarta löparsäsongen med ASICS nya SS19-kollektion

Löparsäsongen närmar sig med stormsteg, och nu finns de första plaggen och skorna ur ASICS vårkollektion i butik. Färgskalan går i olika nyanser av blått men också sköna basfärger som svart och vitt. Kollektionen finns bland annat på asics.com och i utvalda sportbutiker. Läs mer och spana in produkterna här.

DAM

ASICS Style Jacket

ASICS STYLE JACKET är en skönt stretchig löparjacka i dammodell som genom sitt vattenavvisande material snabbt kommer att bli en favorit i träningsgarderoben. Den är lika bekväm som snygg, med stretchigt tyg som följer med i dina rörelser, resår i ärmslut och midja samt en trendig blixtlåsdesign fram. För att du enkelt ska kunna bära med dig telefon, nycklar och annat viktigt har jackan också två framfickor. Vävt, vattenavvisande stretchtyg.

ASICS V-neck short sleeve tee

Med sin slim fit och mjuka v-ringning är ASICS V-NECK SHORT-SLEEVE TOP för damer ett otroligt skönt träningsplagg. Den lätta trikån är tillverkad i ASICS snabbtorkande material som ger fantastisk komfort när du springer in på upploppet, stretchar djupt eller kör ett intensivt danspass.

ASICS Leg Balance Tight 2

ASICS LEG BALANCE 2 är kompressionstights för löpare som vill satsa hårt och pusha sig själva lite längre. Uppdaterade Core Balance- och Leg Balance-teknologier med kompressionspaneler i kraftig mesh och extra stöd åt vaderna minskar muskeltröttheten så att du orkar springa längre. Tightsen är också försedda med reflextryck och reflekterande ASICS-logga för att du ska synas när du tränar i mörker. Finns även i herrmodell.

HERR

ASICS Lite-Show Jacket

ASICS LITE-SHOW JACKET för herrar har tagits fram för att ge både skydd och hög komfort. Den är tillverkad i ett lätt tyg och har försetts med reflextryck, åtsmitande ärmslut och en stilren, hög krage. Allt det här gör jackan till ett fantastiskt basplagg som inte bara erbjuder maximalt skydd och hög komfort utan också en snygg look.

ASICS Thermopolis + Long sleeve running top

Med en lite snävare passform, sköna tumhål och reflexlinjer för ökad säkerhet är den långärmade ASICS THERMOPOLIS PLUS LONG SLEEVE RUNNING TOP en tröja som alla vill ha.

PÅ FÖTTERNA
ASICS GT-2000 7
är den perfekta skon för löpare som vill springa så effektivt som möjligt. Skons dämpning ger extra svikt och för tillbaka energi medan SpEVA-foam tar upp stötar och Guidance Line-teknologi stabiliserar foten på olika underlag. Den uppdaterade modellen har en ovandel i jacquardmesh som ventilerar och håller foten sval samt en rymligare tåbox för extra komfort. Allt det här ger dig stabilare löpning på distanser från 5 km och uppåt.

GT-2000 7 herr och dam