Lisa Nordén vinner Jerringpriset 2012

ASICS ambassadören och världsmästaren i triathlon Lisa Nordén kammade hem hela tre priser när Svenska Idrottsgalan gick av stapeln i Globen den 14 januari 2013: Årets prestation, Årets kvinnliga idrottare och sist men inte minst det prestigefyllda Jerringpriset.

Jerringpriset delas ut av Sveriges Radio varje år, och vinnaren röstas fram av svenska folket. Åtta finalister återstod när galan startade och slutligen stod det mellan fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholt och Lisa Nordén. Lisa tog hem segern med 38,5 procent av de totalt närmare 40 000 rösterna.

Under kvällen fick hon även ta emot medaljen Svenska Dagbladets bragdguld som hon tilldelades i slutet av 2012.

Läs mer om Lisa:

Grattis till VM-guldet Lisa Nordén