Sverigetopplistan

För andra månaden i rad dominerar Melodifestivalens låtbidrag ringsignalstoppen. Light-hårdrockarna i The Poodles tar ledningen följda av Linda Bengtzing, som tillsammans puttar ner schlagerdrottningen Carola till bronsplatsen. Funtones (olika roliga ljud som ringsignal) blir allt mer populärt hos svenska folket och denna månad finns två bidrag med på listan. Det finns många nykomlingar på speltoppen denna månad. Klassikern Worms, som har relanserats i en ny förbättrad version var det mest köpta spelet. Dessutom har det nya Worms spelet; Worms Forts 3D, kommit in på topplistan. Här är de svenska mobilanvändarnas favoritringsignaler och spel under april 2006*: Topp 10 – ringsignaler 1. The Poodles – Night Of Passion (3) 2. Linda Bengtzing – Jag ljuger så bra (5) 3. Carola – Evighet (1) 4. Andreas Johnson – Sing For Me (6) 5. Rednex – Mama Take Me Home (3) 6. BWO – Temple Of Love (4) 7. Funtone: Axl Frog vs. Gullefjun – Gullefjunlåten (NY!) 8. Funtone: Polisanrop till mobiltelefonen (ÅTER) 9. Djungelboken – Var nöjd med allt (NY!) 10. Red Hot Chili Peppers – Dani California (9) Provlyssna på www.inpoc.se eller ladda ner direkt på wap.inpoc.se Topp 10 – mobilspel 1. Worms (NY!) 2. Istid 2: Arctic Slide (2) 3. Trivial Pursuit Volume 3 (ÅTER) 4. Sonic the Hedgehog (NY!) 5. Worms Forts 3D (NY!) 6. Sudoku Master 2 Pro (1) 7. Vem vill bli miljonär? (3) 8. Texas Hold 'Em King 2 (4) 9. Downtown Texas Hold' Em (9) 10. Pac-man (NY!) Se hela utbudet på www.inpoc.se eller ladda ner direkt på wap.inpoc.se * Listorna över Sveriges mest sålda ringsignaler och mobilspel avser försäljningen från Mobilehits, Inpoc, Cellus och Aspiros mediepartners såsom TeliaSonera, Tele2, 3, Halebop och MSN. Förra månadens placering inom parentes. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ann Charlotte Svensson Informationschef Tel: +46 (0)709 91 80 10 E-post: anncharlotte.svensson@aspiro.com För mer information om Aspiro, besök www.aspiro.com Om Aspiro Aspiro säljer mobila innehållstjänster till konsumenter i Norden, övriga Europa och Nordamerika och är marknadsledare i Norden. Aspiro erbjuder en bred portfölj av attraktiva mobila tjänster såsom spel, ringsignaler, bakgrundsbilder, filmklipp, fullskalig musik, nummerupplysning via sms, målservice etc. Den främsta målgruppen är mobilanvändare mellan 15 och 40 år. Försäljningen sker via annonsering och genom partnerskap med mobiloperatörer och mediebolag. Användarna nås också via egna webb- och wapsidor under varumärken såsom Inpoc, Cellus, Mobilehits, SMS Land, Boomi och MAF. Aspiro grundades 1998 och är sedan 2001 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Bolaget har cirka 130 medarbetare med huvudkontor i Sverige och lokala marknadskontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannien, Spanien, Luxemburg, Estland, Lettland, Litauen och är representerade genom egen agent i USA.