ASPLUND 2019 - ​Årets nyhet. ​Ingen nyhet.

Årets nyhet.
Ingen nyhet.

År 2019 går till historien som Förnyelsens år, det är vad vi på ASPLUND hoppas på.

Vi har producerat nytänkande möbler för moderna hem i nära 30 år. Och i år har vi en nyhet som förmodligen är mer revolutionerande än alla de andra årens nyheter tillsammans.

Vi presenterar ingen nyhet.

Vi vill istället förnya synen på möbler och rikta strålkastaren mot hållbarhet. En bra möbel ska leva längre än nästa års designmässa. Den ska äga en kvalitet i material, funktion och design som gör den till överlevare och klassiker.

Förvaring, bord, mattor, accessoarer med kraft att växa med hemmet och tiden, möbler som kan ärvas av nästa generation, de är de sanna moderna möblerna. De andra är gammeldags resursslöseri.

Vi är stolta över vår kollektion som fått ta tid att växa sig stark och bli älskad världen över under 29 år.

Nyheter är värda beröm när de mäktar att åldras väl. Vår 25 år gamla klassiker Snö (Jonas Bohlin och Thomas Sandell) är ett exempel. Du kan inte skilja första modellen från dagens med blotta ögat - men det finns över fyrtio förbättringar under åren! Miljövänligare lacker, finurligare beslag, bättre ramkonstruktion, fler färgval och färre spillbitar gör Snö till en god nyhet varje nytt år. (I år har Snö ett nytt färgval – Rose)

År 2019 vill vi på ASPLUND fira överlevarna.

De möbler, mattor och ting som har kraften att bli klassiker. Vi är stolta att tillsammans med landets främsta designers och svenska snickare fått leverera så många av dessa överlevare genom åren.

Varmt välkommen till ASPLUND!

• Architecture

ASPLUND, grundat 1990, har en verksamhet som står på flera ben. I butiken samsas ASPLUNDs egna kollektionen med en blandning av världens främsta designmärken. För att säkerställa ett perfekt resultat, under etiska och miljövänliga förutsättningar, men även gynna den svenska möbelindustrin, tillverkas ASPLUNDs egna möbelkollektion i hjärtat av Tibro och Skillingaryd. Mattkollektionen tillverkas, sedan ca 17 år tillbaka, i Indien av ett familjeföretag som delar ASPLUNDs värderingar och krav på kvalitet och etik. Ytterligare en gren inom den växande verksamheten är specialanpassade inredningslösningar för privatpersoner och offentliga rum. 2014 lanserades även ASPLUNDs egna kök som utformas efter kundens behov.

Idag är ASPLUND ett internationellt uppmärksammat möbel- och inredningsföretag och butiken kan nästan klassas som en institution. Den egna produktionen finns representerad i hem, kontor och offentliga miljöer världen över.
Totalt har ASPLUND idag ca 200 återförsäljare över hela världen. ASPLUND visat världen att den svenska minimalismen kan vara varm och elegant. Med fokus på hållbarhet och noga utvalda material, som dessutom åldras med skönhet, och med hjälp av de mest välkända svenska och internationella formgivarna har ASPLUND skapat en egen signaturstil i tidlösa produkter av hög kvalitet - möbler som kan föras vidare i generationer.

Sandra Adrian Asplund

Press contact Creative Director 08-6657368