ASSA ABLOY Opening Solutions sponsrar Qnet – ett nätverk för kvinnor inom säkerhet

Nyhet -

Du har säkert hört talas om att det finns nätverk för kvinnor med fokus på bland annat ledarskap, teknik och IT. Men känner du till Qnet?

ASSA ABLOY Opening Solutions är stolt sponsor av Qnet, ett nätverk som arbetar för att säkra den kvinnliga tillväxten i säkerhetsbranschen.

Qnet har funnits sedan 2008 och har cirka 130 medlemmar. Medlemmarna jobbar som till exempel säkerhetschefer, trygghetssamordnare, säkerhetskonsulter och säljare inom säkerhet. De är verksamma inom bland annat kommun, räddningstjänst och olika säkerhetsföretag.

Qnet ordnar regelbundet nätverksträffar för inspiration, kunskap och utbyte av erfarenheter. Qnet delar också en gång per år ut Qnetpriset för att bidra till ökad kompetens och för att stärka kvinnor inom säkerhetsområdet i sin yrkesroll. Den senaste vinnaren av priset är Elin Richarz, Senior advisor på Murphy Solutions.

Qnets verksamhet och aktiviteter utgår främst från Stockholm och Göteborg, men välkomnar medlemmar från hela landet.