Ny vandalsäker porttelefon med tillhörande portregister

Ny vandalsäker porttelefon med tillhörande portregister

Aptus satsning på att leverera snygga och vandalsäkra produkter fortsätter. Nya Ringa 1507 är en porttelefon som klarar av riktigt tuffa förhållanden. Porttelefonen tillhör den rostfria designserien Stark.

– Denna porttelefon är ett komplement i produktportföljen till vår storsäljare Ringa 1707 som har ett digitalt boenderegister. Ringa 1507 är framtagen för de bostadsområden där man inte har behov av att ofta ändra boendeinformation, säger produktchef Peter Johannesson.

Ringa 1507 innehåller ett komplett passersystem med beröringsfri läsare, knappsats och indikeringssignal. Man ringer upp lägenhetsinnehavaren via mobil, fast telefoni eller svarsapparat.

Som tillbehör finns portregister Lista 1000. Detta portregister är speciellt framtaget för att harmonera med Ringa 1507. Lista 1000 levereras med boenderegistermallar innehållande förslag på typsnitt och disposition.

Industridesigner Jerker Andersson har formgivit produkterna.

Porttelefonsystemet är helt integrerat med lösningar för distribution av information, passerkontroll, bokning, larm och energimätning.

Kategorier

Aptus Elektronik AB levererar lösningar för en effektiv fastighetsförvaltning samt ett tryggt och trevligt boende.