Nu står det klart att kunderna kan köpa produkterna i Yales ekosystem, inklusive de nya smarta produkterna, hos Kjell & Company.

Yales nya produkter och ekosystem hos Kjell & Company

Yales utökade ekosystem, inklusive de nyligen lanserade smarta larmen och kamerorna, säljs hos Kjell & Company. – Ett viktigt steg mot fler smarta svenska hem, säger Johan Ambuhm, Vice President and Head of Yale Nordic.

Nyligen lanserade Yale en rad smarta produkter för hemmabruk som tillsammans med bland annat Yale Doorman och Yale Linus utökar Yales ekosystem. Lanseringen omfattade tre smarta kameror för inom- och utomusbruk samt ett smart larm.

Nu står det klart att kunderna kan köpa produkterna i Yales ekosystem, inklusive de nya smarta produkterna, även hos Kjell & Company.

– Att vårt utökade ekosystem, inklusive larm och kameror, säljs hos Kjell & Company är ett viktigt steg mot fler smarta svenska hem och utökade möjligheter för fler konsumenter att få professionell hjälp att välja rätt produkter, säger Johan Ambuhm, Vice President and Head of Yale Nordic.

– Vi är glada över att kunna hjälpa våra kunder att skapa ännu bättre lösningar för just deras behov genom att utöka vårt erbjudande inom hemsäkerhet med Yales uppdaterade ekosystem där smarta kameror och larm för hemmabruk är centrala komponenter, säger Mariette Lindsjö, CMO på Kjell & Company.

Produkterna i Yales ekosystem säljstartades hos Kjell & Company den 15 april. Yales produkter finns hos en lång rad återförsäljare runt om i landet men även på yalehome.se.

Kjell & Company har fler än 100 butiker i Sverige samt e-handel via kjell.com. Yale har sålt 1 miljon smarta lås i Norden sedan 2011 och är en del av ASSA ABLOY-koncernen.